در حال بارگذاری ...
  • معرفی فرودگاه‌ های برتر کشور در طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی

    مهم ترین نقطه قوت فرودگاه اصفهان در خرداد ماه ، عدم اختلاف محسوس شاخص رضایت در میان بخش های مختلف فرودگاه بود به گونه ای که شاخص رضایت خدمات مختلف ارائه شده در فرودگاه ، در همه موارد متوسط رو به بالا ثبت شد که این امر ، موفقیت ارزشمندی محسوب می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، فرودگاه‌های اصفهان ، تبریز و مهرآباد را به‌عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در خرداد ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد .

    فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۹.۱ درصدی در خرداد ماه به عنوان فرودگاه برتر ، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۱.۶ درصدی به عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۰ درصدی به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند .

    گزارش شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی خرداد ماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه‌های اصفهان ، تبریز و مهرآباد در اردیبهشت ماه به ترتیب ۸۱.۷ ، ۷۴.۱ و ۷۰.۷ بوده است .

    فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به رغم کاهش ۲.۶ درصدی شاخص رضایت نسبت به اردیبهشت ماه، موفق شد بالاتر از سایر فرودگاه های بین المللی کشور بایستد و با ثبت شاخص رضایت ۷۹.۱ درصدی در خرداد ماه ۱۴۰۲ ، بار دیگر در صدر فرودگاه های منتخب طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گیرد . مهم ترین نقطه قوت فرودگاه اصفهان در خرداد ماه ، عدم اختلاف محسوس شاخص رضایت در میان بخش های مختلف فرودگاه بود به گونه ای که شاخص رضایت خدمات مختلف ارائه شده در فرودگاه ، در همه موارد متوسط رو به بالا ثبت شد که این امر ، موفقیت ارزشمندی محسوب می شود .

    فرودگاه بین المللی تبریز هم در خرداد ماه شاهد کاهش ۲.۵ درصدی شاخص رضایت نسبت به ماه قبل بود ، اما در عین حال موفق شد با ثبت شاخص رضایت ۷۱.۶ درصدی ، بار دیگر جایگاه دوم فرودگاه های منتخب طرح را به خود اختصاص دهد. در خرداد ماه ، فرودگاه تبریز موفق ترین فرودگاه کشور در پایش و برطرف ساختن نقاط ضعف بود و در همین راستا ، غرفه های فروشگاهی که در اردیبهشت ماه با ضعف عملکرد ، موجب کاهش شاخص رضایت فرودگاه شده بودند ، در خرداد ماه عملکرد بهتری داشتند و یکی از غرفه ها ، با رسیدن به شاخص رضایت ۹۲.۸ درصدی ، ضمن بهبود تجربه سفر مسافران ، رکورد جدیدی را در رسیدن به شاخص رضایت ثبت کرد .

    فرودگاه بین المللی مهرآباد با کاهش ۰.۷ درصدی شاخص رضایت نسبت به اردیبهشت ماه و ثبت شاخص رضایت ۷۰ درصد ، در جایگاه سوم قرار گرفت .

    فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نیز با ثبت شاخص رضایت ۶۹.۳ درصد ، در جایگاه چهارم فرودگاه های منتخب قرار گرفت .

    میانگین شاخص رضایت در خرداد ماه سال جاری ، ۶۹.۸ درصد بوده است که نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری ۰.۲ درصد کاهش را نشان می دهد .

    بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه های کشور با شاخص رضایت ۷۷.۱ درصد ، مربوط به سرویس های بهداشتی و امکانات جانبی مانند وضوخانه ها گزارش شده است . نمازخانه ها با ثبت شاخص رضایت ۷۱.۳ و رستوران ها با شاخص ۷۰.۱ درصد ، در رده های دوم و سوم خدمات کیفی فرودگاهی قرار گرفتند .

    این در حالی است که به رغم ارتقای ۳.۴ درصدی شاخص رضایت از کانترهای پروازی در خرداد ماه ، این گروه بازهم با شاخص رضایت ۵۳ درصدی ، در انتهای جدول شاخص رضایت قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    در برخی از فرودگاه‌ها ، مشکلات بزرگی در روند پروژه‌ها ایجاد شده که ضروری است پروژه‌های عمرانی با شتاب بیشتری پیگیری شود و اقدامات مستمر برای تسریع بهره‌برداری از آن‌ها در دستور کار قرار گیرد .

    |

    بررسی داده های این نظرسنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد ، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد ، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور ، مهر و آبان ماه به ترتیب ...

    |

    تعامل و همکاری تمام ذینعفان در اتمام پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه اهواز بسیار تاثیرگذار است .

    |

    شاخص رضایت مسافر (Passenger Satisfaction Score) به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین معیاری مهم از چگونگی عملکرد کلی سازمان در رابطه با مجموعه انتظارات مسافران است و تنها سازمان هایی در این زمینه موفق‌اند که بتوانند قدرت رقابتی خود را با بالا ...

    |

    بررسی بازخورد مستمر هوشمند از مسافران حاکی از ۷۰.۲ درصدی رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات و امکانات سالن های فرودگاهی در سطح کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۸ درصد رشد داشته است .

    |

    نظرات کاربران