انجام بیش از ۸۰ کیلومتر عملیات آسفالتی در جاده های استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون
هدف از نگهداری راهها ، کاهش میزان خرابی جاده ، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی ، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور تأمین ایمنی راه ها است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشتاد کیلومتر عملیات آسفالتی شامل لکه گیری ، روکش و اسلاری سیل در محورهای مواصلاتی استان تهران انجام شده است .
عارف امرائی ، معاون راهداری اداره کل استان تهران از اجرای عملیات آسفالتی در محورهای استان تهران با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود : طی دوماه ابتدایی سال جاری بیش از ۸۰ کیلومتر از محورهای استان تهران زیر پوشش عملیات آسفالتی شامل لکه گیری ، روکش و روکش حفاظتی با تکنولوژی روز (اسلاری سیل) با وزنی بالغ بر ۸۹ هزار تُن در محورهای مختلف انجام شده است .
وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز در ۱۰ محور استان عملیات روکش آسفالت ، لکه گیری و اسلاری سیل با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در حال انجام است.
معاون راهداری استان تهران با اشاره به پروژه های دیگر این معاونت گفت : هم اکنون نیز ۱۵ پروژه در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد که می توان به پروژه میکرو سرفسینگ آزادراه تهران - قم ، تهران - کرج ، آزادراه تهران - ساوه ، محور امام رضا(ع) ، محور تهران - فیروزکوه ، شمیرانات ، ری - ورامین و راه های فرعی با اعتباری باغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ؛ به عنوان مهمترین پروژه های در دست اقدام اشاره کرد .
امرایی همچنین اشاره کرد : هدف از نگهداری راهها ، کاهش میزان خرابی جاده ، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی ، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور تأمین ایمنی راه ها است .
معاون راهداری اداره کل استان تهران در پایان اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبار و اجرای پروژه های فوق در آینده شاهد محورهایی با رویه مناسب برای تردد کاربران جاده ای باشیم .
لازم به ذکر است اسلاری سیل ، یکی از انواع آسفالتهای حفاظتی و از روش های نگهداری و مرمت رویه راه های آسفالته است که به عنوان پوشش سطحی برای حفاظت از آسفالت روکش و افزایش طول عمر آن استفاده می شود . اسلاری سیل در زمان اجرا به صورت دوغآب مایع و توسط ماشین آلات مخصوص روی سطح راه گسترده می شود و این فرآیند قیر امولسیون موجود بر روی سطح راه را شکسته و باعث می شود مصالح و ذرات آسفالت به یکدیگر چسبیده و یک لایه مقاوم که لایه پوششی رویه راه است را تشکیل دهند .