در حال بارگذاری ...
  • افزایش سهم بنادر بوشهر از اقتصاد دریامحور در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

    بندر بوشهر اکنون به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری در سواحل خلیج فارس با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی است . هدف نهایی این پروژه‌ها رونق بندر بوشهر با افق نقش آفرینی فرامنطقه‌ای و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان هم‌استانی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت : توسعه و افزایش نقش بنادر این استان در عرصه اقتصاد دریامحور در اولویت این اداره کل قرار دارد .

    محمد شکیبی نسب در نشست با محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ، با بیان این مطلب اظهار داشت : یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی بنادر استان بوشهر احداث باند دوم جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین است که اکنون مراحل انتقال قطعات فلزی پل در دست اقدام است . با توجه به اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین ، ایجاد زیرساخت‌های اساسی مانند جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی با شتاب قابل قبولی در حال انجام است .

    شکیبی نسب افزود : پروژه جاده دسترسی اکنون با بیش از ۵۵ درصد و پروژه تاسیسات زیربنایی دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد . با روند فزاینده احداث زیرساخت‌های اساسی در مجتمع بندری نگین اکنون سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در این مجتمع بندری اعلام آمادگی کرده اند .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد : بندر بوشهر اکنون به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری در سواحل خلیج فارس با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی است . هدف نهایی این پروژه‌ها رونق بندر بوشهر با افق نقش آفرینی فرامنطقه‌ای و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان هم‌استانی است .

    شکیبی نسب یادآور شد : در بنادر تابع استان بوشهر نیز پروژه‌های ارزشمندی در حال اجرا است که افق تمامی آنها ایفای نقش بیشتر بنادر استان درعرصه تجارت فرامنطقه‌ای است .

    در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری نیاز است یک بازنگری در مجموع قوانین و مقررات شکل بگیرد تا کشور و بویژه استان‌های ساحلی بتوانند بخوبی در عرصه اقتصاد دریامحور ایفای نقش کنند .

    محسن کوشش‌تبار افزود : اکنون تنها ۸ درصد تولید ناخالص ملی کشور تحت تاثیر اقتصاد دریایی بوده و این در حالی است که این میزان در  کشورهایی مانند چین و ویتنام بیشتر از ۵۰ درصد است .

    وی ادامه داد : در کشورهای همسایه جنوبی ایران کشورهایی با درآمد سرانه بالا نیازمند طبیعت و ظرفیت‌های گردشگری کشور هستند که باید از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود . با هدف هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی باید همایش‌هایی با محور خدمات تجارت دریایی برگزار شود تا بتوان از فرصت‌های این حوزه نیز بخوبی استفاده کرد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به استقرار تمام قطعات پل فلزی به عنوان مهم‌ترین بخش مسیر دسترسی مجتمع بندری نگین ، انتظار می‌رود کل پروژه تا دهه فجر به بهره‌برداری کامل برسد . با اتمام مسیر جدید دسترسی به مجتمع بندری نگین ، مسیر قدیمی مسدود و نسبت به بهسازی آن اقدام خواهد شد که این پروژه اکنون در ...

    |

    تعامل بین دستگاهی و برگزاری مستمر نشست‌های هم اندیشی بدون تردید فرصتی ارزشمند برای گره گشایی از مسائل و مشکلات بخش خصوصی است . در خصوص مجتمع بندری نگین به عنوان ظرفیتی جدید برای توسعه فعالیت های بندری در بوشهر نیز تلاش می‌شود به روند رونق این مجتمع بندری کمک شود .

    |

    اکنون یکی از اولویت های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر احداث جاده و پل دسترسی مجتمع بندری نگین است که این طرح مهم در جذب سرمایه‌گذاران با حمایت های مدیران ارشد سازمانی با سرعت خوبی در حال اجرا است . بوشهر یکی از استان های غنی از لحاظ ذخایر معدنی است که با هدف ...

    |

    ۴.۲ کیلومتر جاده مجتمع بندری نگین نیز آماده بهره برداری شده و بزودی آیین افتتاح آن انجام می شود و تا کیلومتر هفت جاده نیز تا شهریورماه آماده افتتاح خواهد شد .

    |

    در مجتمع بندری نگین ، فاز نخست جاده دسترسی به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن نیز در نیمه دوم امسال افتتاح می‌شود . اکنون صدور سند مالکیت مجتمع بندری نگین، گامی مهم برای توسعه بیش از پیش این مجتمع بندری است .

    |

    نظرات کاربران