شناسایی ۲۸ نقطه حادثهخیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه
نقاط قوت و ضعف را برای ساخت و نگهداری و همچنین رفع نقاط حادثهخیز راهها برآورد میشود ، به مقامات استانی و ملی ابلاغ و در نهایت در شورای برنامهریزیهای استان و شهرستان و کمیته برنامهریزی ستاد پیگیری میشود . اعتبار خیلی کمتر از نیازمندی است که در سال برای جادهها مورد نیاز است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت : ۲۸ نقطه حادثهخیز در استان داریم که ۹ نقطه آن از گذشته باقیمانده است .
فریبرز کرمی اظهار داشت : متأسفانه با ایجاد دسترسیهای غیرمجاز در راهها ، دسترسی ناایمن به جاده ، ساخت و ساز در حریم جادهها ، تخریب راهها و ... هر ساله نقاط مستعد تصادف افزایش مییابد . با توجه به فراوانی تصادفات در استان کرمانشاه ، ۱۹ نقطه حادثهخیز جدید قبل از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده که با ۹ نقطهای که از گذشته باقیمانده در مجموع ۲۸ نقطه حادثهخیز در استان داریم .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد : در این راستا منتظر ابلاغ اعتبار نبودیم و به صورت امانی و پیمانی با شروع کار تاکنون نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد از این نقاط به صورت هندسی مرتفع شده است .
وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی با امکانات و نیازمندی راهها همخوانی ندارد ، گفت : نقاط قوت و ضعف را برای ساخت و نگهداری و همچنین رفع نقاط حادثهخیز راهها برآورد میشود ، به مقامات استانی و ملی ابلاغ و در نهایت در شورای برنامهریزیهای استان و شهرستان و کمیته برنامهریزی ستاد پیگیری میشود . اعتبار خیلی کمتر از نیازمندی است که در سال برای جادهها مورد نیاز است .
کرمی خاطرنشان کرد : راههای که بیشترین آسیب را دارند و نیازمند ارتقا ایمنسازی و نگهداری هستند براساس شاخصها از جمله میزان تردد ، خرابی ، حادثهخیز بودن و... اولویتبندی میشوند و براساس آن اعتبارات تقسیم و کار انجام میشود .
وی تصریح کرد : اعتبار برای انجام کار باید به موقع تزریق شود تا کارهای راهداری به زمستان منتهی نشود ، الان بیش از ۱۵ اکیپ در سطح استان برای رفع نقص و روکش آسفالت در حال فعالیت هستند اما با توجه به حجم خرابی راهها و متأسفانه کمبود اعتبارها اولویتبندی براساس بیشترین آسیبی است که به جاده میرسد .