در حال بارگذاری ...

شناسایی ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

نقاط قوت و ضعف را برای ساخت و نگهداری و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌ها برآورد می‌شود ، به مقامات استانی و ملی ابلاغ و در نهایت در شورای برنامه‌ریزی‌های استان و شهرستان و کمیته برنامه‌ریزی ستاد پیگیری می‌شود . اعتبار خیلی کمتر از نیازمندی است که در سال برای جاده‌ها مورد نیاز است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت : ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در استان داریم که ۹ نقطه‌ آن از گذشته باقیمانده است .

فریبرز کرمی اظهار داشت : متأسفانه با ایجاد دسترسی‌های غیرمجاز در راه‌ها ، دسترسی ناایمن به جاده ، ساخت و ساز در حریم جاده‌ها ، تخریب راه‌ها و ... هر ساله نقاط مستعد تصادف افزایش می‌یابد . با توجه به فراوانی تصادفات در استان کرمانشاه ، ۱۹ نقطه حادثه‌خیز جدید قبل از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده که با ۹ نقطه‌ای که از گذشته باقی‌مانده در مجموع ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در استان داریم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد : در این راستا منتظر ابلاغ اعتبار نبودیم و به صورت امانی و پیمانی با شروع کار تاکنون نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد از این نقاط به صورت هندسی مرتفع شده است .

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی با امکانات و نیازمندی راه‌ها همخوانی ندارد ، گفت : نقاط قوت و ضعف را برای ساخت و نگهداری و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌ها برآورد می‌شود ، به مقامات استانی و ملی ابلاغ و در نهایت در شورای برنامه‌ریزی‌های استان و شهرستان و کمیته برنامه‌ریزی ستاد پیگیری می‌شود . اعتبار خیلی کمتر از  نیازمندی است که در سال برای جاده‌ها مورد نیاز است .

کرمی خاطرنشان کرد : راه‌های که بیشترین آسیب را دارند و نیازمند ارتقا ایمن‌سازی و نگهداری هستند براساس شاخص‌ها از جمله میزان تردد ، خرابی ، حادثه‌خیز بودن و... اولویت‌بندی می‌شوند و براساس آن اعتبارات تقسیم و کار انجام می‌شود .

وی تصریح کرد : اعتبار برای انجام کار باید به موقع تزریق شود تا کارهای راهداری به زمستان منتهی نشود ، الان بیش از ۱۵ اکیپ در سطح استان برای رفع نقص و روکش آسفالت در حال فعالیت هستند اما با توجه به حجم خرابی راه‌ها و متأسفانه کمبود اعتبارها اولویت‌بندی براساس بیشترین آسیبی است که به جاده‌ می‌رسد .




مطالب مرتبط

حذف ۱۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان در برنامه است که سه مورد از این نقطه حادثه‌خیز حذف شده است . برای این پروژه‌ها ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده و با اختصاص اعتبارات پروژه‌های دیگر نیز در دست اجرا است .

|

بررسی ایمنی جاده‌های استان همواره در دستور کار این کمیسیون قرار دارد . با توجه به افزایش تردد در ایام اربعین و همچنین سفرهای تابستانی ، آمادگی همه دستگاه‌های مرتبط برای تأمین ایمنی جاده‌ها ضروری است .

|

این پروژه ها شامل پنج پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت ، هشت طرح ایمنی ، رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و همچنین دو طرح ابنیه فنی است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود از احداث ، بهسازی ، تعریض راه روستایی بره ده به طول دو کیلومتر با حذف دو نقطه ...

|

با توجه به عقب‌افتادگی چندین ساله در حوزه‌های زیرساختی که قطعاً زمان زیادی را برای جبران می‌طلبد ، باید گفت طی سال‌های اخیر کارهای زیادی در این حوزه انجام شده و رضایتمندی مردم را تا حدودی به دنبال داشته است .

|

نظرات کاربران