در حال بارگذاری ...
  • اعلام حمایت شرکت فرودگاه ها از طرح های مرتبط با هوشمندسازی فرودگاه ها

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : از طرح هایی که موجب هوشمندسازی و ارتقای سطح کیفی مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی می شود ، حمایت می کنیم .

    حمیدرضا سیدی در مراسم گرامیداشت روز مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی که با حضور مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی ، مجید یارندی مدیرکل و کارکنان این اداره کل برگزار شد ، اظهار کرد : زحمات و تلاش های متخصصان حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی ملموس نیست .

    وی با یادآوری تحریم و تصور تاثیرات آن در حوزه های مختلف گفت: تحریم نباید باعث عقب ماندگی از دنیا شود ، چرا که با تکیه بر توان داخلی می توان در مسیر هوشمندسازی فرودگاه های کشور گام برداشت .

    سیدی با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیت مالی برای طرح های مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی وجود ندارد ، افزود : از طرح هایی که موجب هوشمندسازی و ارتقای سطح کیفی این حوزه شود ، حمایت می کنیم .

    وی با بیان اینکه در سال جاری به دنبال جذب نیروی انسانی هستیم ، از متخصصان مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی خواست : تمامی اهداف و برنامه های 1402 در این حوزه با قدرت و برنامه پیش برود .

    لزوم استقرار پورتال جدید شرکت فرودگاه‌ها در سال جاری

    مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها در این مراسم ، گزارشی از عملکرد سال گذشته و اقدامات پیش رو ارائه داد .

    وی با اشاره به نصب و راه اندازی سامانه جدید اعلام پرواز در سال جاری گفت : امسال تمام فرودگاه هایی که مجهز به سیستم FIDS شوند از پیجینگ اتوماتیک نیز برخوردار می شوند .

    یارندی درخصوص مهم ترین اقدامات انجام شده توسط اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در سال گذشته ، گفت : نصب و راه اندازی سامانه 199 در فرودگاه های کشور ، تهیه و استقرار سامانه مدیریت اطلاعات تجهیزات ارتباطی و MDF فرودگاه مهرآباد ، تهیه و استقرار سامانه SNOWTAM بر روی بستر BPMS ، تهیه و استقرار برنامه کاربردی استعلامات بین دستگاهی ، ایجاد سامانه استریپ پروازی الکترونیک ، تهیه و استقرار سامانه ADS-B و تهیه و استقرار لاگ الکترونیکی از جمله اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد .

    گفتنی است ؛ در این مراسم که با حضور وبیناری فرودگاه های کشور برگزار شد ، از فرودگاه های کرمان ، گیلان ، آذربایجان شرقی ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به عنوان فرودگاه های برتر در حوزه های ارائه راهکارهای نوین فناورانه ، پیشگامی در ارائه و تعریف پروژه های جدید و استفاده از توان داخلی در پیشبرد امور و پروژه ها تجلیل شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها گفت : یکی از دستاوردهای متخصصین شرکت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انتشار سومین بسته به‌روزرسانی نشریه اطلاعات ...

    |

    AIS به عنوان یگانه مرجع مجاز ارائه داده و اطلاعات تایید شده حوزه عملیات هوانوردی است که داده‌ها را از ارائه‌دهندگان داده با پارامترهای و ویژگی‌های مورد نیاز دریافت کرده و پس از انجام مراحل اعتبارسنجی و راستی‌آزمایی و مطابق دستورالعمل‌ها و فرآیندهای داخلی خود بر اساس سیستم ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد دو درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۴۶۱ زائر اربعین با ۸۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به نجف اشرف اعزام و پذیرش شدند .

    |

    نظرات کاربران