در حال بارگذاری ...
  • شرکت راه آهن ، مجموعه‌ای خود تنظیم گر یا نیازمند رگولاتوری

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، افسانه شفیعی مشاور معاون کسب و کار وزارت صمت بر اساس نیاز مخاطبین عمده وزارت صمت و جهاد کشاورزی دست به تحقیقی گسترده پیرامون ایجاد سازمان تنظیم و مقررات حمل و نقل ریلی زده ، که در رویدادی با میزبانی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت با حضور متخصصین امر ارائه شد .

    وی در تحقیق خود با سوالی بزرگ روبرو می شود که آیا مجموعه راه آهن یک شخصیت حقوقی درآمد هزینه است با مدیرعاملی که نقش حاکمیتی معاون وزیر راه و شهرسازی را با توجه به منابع و امکانات و زیرساخت به عهده دارد یا یک مجموعه صرفا اقتصادی ؟

    از دیدگاه پرتال حمل و نقل به عنوان یک رسانه تخصصی ، راه آهن نمی تواند صرفا یک شرکت اقتصادی باشد و با توجه به منافع کلان راه آهن برای کشور باید یک نهاد حاکمیتی حمایتی باشد .

     

     

     

     

     
     
     
     
     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه رویکرد کلان و همیشگی سیاستگذار برای عدم انتقال بار مالی به مسافران ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه شهرسازی خاطرنشان کرد : فاز اول کریدور ریلی چین - ایران - اروپا را به بهره‌برداری رساندیم و امیدواریم این ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون بازرگانی و بهره برداری شرکت راه آهن گفت : امروز پس از چند سال و در راستای کریدور جنوبی شرق - غرب ، در فاز اول قطار ...

    |

    مذاکرات پیوسته ای بین راه آهن چین ، قزاقستان و ترکمنستان داشتیم . در فاز اول طبق توافقات ، هفته ای یک قطار از طرفین به صورت دو سر بار راه اندازی می کنیم .

    |

    در حال حاضر تعداد ۴۳۹ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹.۳ سال و ۵۵۸ هزار راننده در حال خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می باشند .

    |