در حال بارگذاری ...

اتمام عملیات چهارخطه سازی محور لردگان - ایذه از دغدغه های مدیران استان چهارمحال و بختیاری

مشکل اصلی ادامه این محور از لردگان به سمت ایذه بود که در این محدوده ماده ۲۳ و ردیف اعتباری ملی وجود نداشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تردد بالای ۳۵ هزار خودرو در محور بروجن - لردگان - ایذه ، تکمیل این پروژه را از دغدغه های اول مدیران استان دانست .

حسینعلی مقصودی با اشاره به تردد بالای ۳۵ هزار خودرو در محور بروجن - لردگان - ایذه ، گفت : تلاش میکنیم با پیگیری و تخصیص اعتبارات مناسب ، عمده کار این پروژه در عمر کاری این دولت به نتیجه برسد . عملیات ساخت محور شهرکرد - بروجن - لردگان از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، کل محور بصورت چهارخطه درآمده و این موضوع موجب جذب ترافیک بسیار بالا در این محور شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد : مشکل اصلی ادامه این محور از لردگان به سمت ایذه بود که در این محدوده ماده ۲۳ و ردیف اعتباری ملی وجود نداشت .

مقصودی به پیگیری برای اخذ ردیف ملی برای این پروژه از سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت : در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌هایی جدی مدیران استان و همکاری سازمان برنامه و بودجه ، ردیف ملی و ماده ۲۳ برای این پروژه اخذ شد .

وی با اشاره به اینکه عملیات چهارخطه کردن محور لردگان به ایذه بسیار پُرهزینه است ، اضافه کرد : قطعه اول مربوط به احداث پل تقاطع غیرهمسطح شهید ارجمند با قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که هم‌اکنون بالای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد . ساخت قطعه دوم به طول ۱۷ کیلومتر به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شده است که هم اکنون در حال انعقاد قرارداد هستیم .

مقصودی طول قطعه سوم این مسیر را  ۱۵ کیلومتر دانست که با قراردادی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت استراتوس واگذار شده است . قطعه پایانی که نرسیده به محدوه کارون۴ است ؛ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و شامل چهار تا پنج کیلومتر تونل و چهار دهانه پُل بزرگ است و قرارداد ساخت این قطعه در سال آینده با قرارگاه خاتم الانبیاء امضاء می‌شود و به دلیل پرهزینه بودن از طریق تهاتر نفت به انجام خواهد رسید .

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود : برای محور لردگان ـ ایذه از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۵۶ و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تهاتر نفتی سهمیه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است .




مطالب مرتبط

تمامی دولت‌ها در بخش راه ، همیشه نقش حمایتی داشته‌اند و شخصاً به یاد ندارم که با مقامات کشورهای خارجی (مرتبط با این حوزه) دیداری داشته باشم اما بحثی از سدسازی ، پل‌سازی و راه‌سازی نشده باشد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس جمهوری از اختصاص ۲۴ همت برای راه آهن چابهار به زاهدان در سفر اخیر خود به سیستان و بلوچستان خبر داد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید جعفر حسینی رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست اولویت ها و راهبردهای توسعه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست آسیب پذیری فرآیند ارزیابی اقتصادی و تصویب ابر پروژه های زیرساخت کشور در حوزه حمل و نقل با هدف ارتقا بهره وری و تاب ...

|

تشکل‌های مهندسی ، صنفی و حرفه‌ای در کنار فعالیت‌هایی که داشته اند همواره به جهت هم افزایی و رفع موانع موجود به رغم مشکلات ، با دولت ها همراه بوده اند که جای قدردانی دارد .

|

نظرات کاربران