در حال بارگذاری ...

رضایتمندی حداکثری مسافران جاده ای از اصلی ترین اهداف اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت : رضایتمندی حداکثری مسافرین جاده ای با بهبود ایمنی و ارتقای سطح خدمات سفر از اصلی ترین اهداف اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ می باشد .

رضا عبدی اظهار داشت : اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲ با هدف رضایتمندی حداکثری مسافرین جاده ای با بهبود ایمنی و ارتقا سطح خدمات سفر برگزار می شود . طرح جابجایی مسافرین نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز چهارشنبه مورخ ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۲۱ روز اجرا می شود .

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان به زمان بندی پیش فروش بلیت اشاره کرد و افزود : پیش فروش غیرحضوری بلیت اینترنتی از اول اسفندماه و به صورت توامان(حضوری و اینترنتی) از هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ با ارائه حداکثر ظرفیت اجرایی و عملیاتی می شود .

عبدی به اقدامات معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت : تشکیل قرارگاه ستاد نوروزی در اداره کل ، تعیین کشیک ادارات شهرستان با محوریت ستاد اداره کل ، تشکیل جلسات هماهنگی و تعاملات لازم با دستگاههای ذیربط مانند پلیس راه ، هواشناسی ، هلال احمر ، اورژانس و ... ، برنامه ریزی در جهت بهره برداری از حداکثر ظرفیت و توان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر ، هماهنگی با تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر به منظور تأمین ناوگان کشیک در مواقع لزوم ، حضور مستمر و فعال دفاتر نمایندگی سازمان در پایانه های مسافری و رسیدگی به امور محوله و افزایش نیرو و ساعات کار ، پیگیری ایمن سازی مسیرهای پر تردد و ... از جمله اقدامات است .

وی  پیگیری و نظارت مستمر بر ابلاغ دستورالعمل های رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا ، انجام اقدامات لازم در خصوص نظارت بر سطح خدمات شرکت های مسافربری و بازدید مستمر از شرکت های حمل و نقل در جهت شناسایی و رفع نواقص ، حضور مستمر مدیران فنی و نظارت بیشتر بر ناوگان تحت پوشش شرکت ها به خصوص در هنگام اعزام سفر ، معرفی متصدیان و مهمانداران تحصیل کرده و خوش برخورد در جهت تکریم مسافرین ، پاسخ دادن سریع به پیشهادات ، انتقادات و شکایات مسافرین و برخورد قاطع با شرکت ها و رانندگان متخلف و معرفی آن ها به کمیسیون های فوق العاده رسیدگی به تخلفات ، انجام محاسبات نرخ کرایه و اعلام به شرکت های حمل و نقل مسافر و اطلاع رسانی لازم از طریق صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی ، هماهنگی لازم با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سطح استان مبنی بر تأمین و تخصیص به موقع سوخت در جایگاه ها ، بازدید مستمر از مجتمع های خدماتی - رفاهی ، پیگیری لغو کلیه کارگاه های عمرانی در سطح و حریم راه ها از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ، انجام اقدامات لازم در خصوص تجهیز خوابگاه های رانندگان ، برقراری محدودیت جابجایی محمولات ترافیکی در تمامی راههای اصلی برون شهری و بازدید مستمر از مراکز معاینه فنی از دیگر اقدامات این معاونت است .




مطالب مرتبط

با توجه به تغییرات ایجاد شده در وضعیت حمل و نقل جاده ای کشور و نیز در راستای استفاده بهینه از فناوری های ارتباطی نوین در حوزه حمل و نقل جاده ای ، رانندگان و مسافرین گرامی می توانند قبل از آغاز سفر جهت آگاهی از آخرین وضعیت راه ها به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶۵۰ کیلومتر از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رودان ، از ایمن سازی محور رودان - بندرعباس در محدوده تونل سرزه با ریزش برداری ...

|

با بررسی و ارزیابی نتایج به دست آمده از پیاده سازی این سامانه در بوشهر ، می توان اقدامی مشابه برای کنترل تردد ناوگان باری در پایانه بار ، شهرک حمل و نقل و بنادر هرمزگان عملیاتی کرد .

|

بر اساس آمارها به طور میانگین ۲۵ درصد تصادفات استان در محدوده ۳۰ کیلومتری ابتدایی این محور (ارومیه - مهاباد) رخ می‌دهد انتظار می‌رود با بهره برداری از این دوربرگردان‌ها و مسدود کردن بریدگی‌های غیر ایمن ، میزان تصادفات در این محور کاهش یابد .

|

نظرات کاربران