در حال بارگذاری ...
  • رشدی ۲۲ درصدی جابجایی مسافر و بار در فرودگاه تبریز طی سال جاری

    طبق اعلام گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ۹ ماهه سال‌جاری تعداد کل مسافر جابجا شده فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز ۱۱۱۵۸۰۹ نفر بوده است که نسبت به تعداد ۹۱۹۵۰۸ نفر مدت مشابه سال قبل ، از رشدی ۲۲ درصدی برخوردار است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بر اساس معرفی فرودگاه‌های برتر در زیرشاخه های مختلف خدمات فرودگاهی که از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شد ، فرودگاه تبریز میان فرودگاه‌های کشور در بخش‌های " نحوه برخورد کارکنان"، "انتظار حداقلی جهت پذیرش" و "در دسترس بودن صندلی انتظار" رتبه اول کشور و در بخش های "کیفیت تحویل بار"، "تمیزی و نظافت نمازخانه ها"، "کیفیت بسته بندی بار" و "تمیزی و نظافت سرویس‌های بهداشتی" در رتبه های دوم و سوم فرودگاه‌های کشور قرار گرفته است .

    بر اساس رتبه بندی اعلام‌ شده از سوی " دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران" و بازخوردهای دریافتی از مسافرین فرودگاهی ، فرودگاه تبریز در بخش‌های " نحوه برخورد کارکنان"، "انتظار حداقلی جهت پذیرش" و "در دسترس بودن صندلی انتظار" رتبه اول کشور و در بخش‌های "کیفیت تحویل بار" ، "تمیزی و نظافت نمازخانه‌ها" ، "کیفیت بسته‌بندی بار" و "تمیزی و نظافت سرویس‌های بهداشتی" در رتبه های دوم و سوم فرودگاه‌های کشور قرار گرفته است .

    رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت : بهسازی و افزایش ۳۷ چشمه سرویس بهداشتی در ترمینال‌های داخلی ، خارجی و حج و هم چنین تعویض کفی و پشتی بیش از ۸۲۰ صندلی انتظار در سالن‌های ترمینال فرودگاه تبریز از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی از ابتدای سال‌جاری بوده است .

    وی در مورد آمار جابجایی مسافر و بار فرودگاه تبریز هم گفت : طبق اعلام "گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران" در ۹ ماهه سال‌جاری تعداد کل مسافر جابجا شده فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز ۱۱۱۵۸۰۹ نفر بوده است که نسبت به تعداد ۹۱۹۵۰۸ نفر مدت مشابه سال قبل ، از رشدی ۲۲ درصدی برخوردار است .

    به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی این میزان مسافر با تعداد ۸۷۱۰ پرواز جابجا شده اند که بیشترین میزان افزایش مسافر مربوط به پروازهای خارجی فرودگاه تبریز است که از ۱۲۱۶ پرواز در سال گذشته به ۱۷۰۸ پرواز در نه ماهه سالجاری رسیده است که حکایت از رشدی ۴۱ درصدی دارد .

    گفتنی‌است بر اساس نتایج "رتبه بندی فرودگاه های منتخب طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی که از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شد ، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در دو بخش "کیفیت خدمات فرودگاهی" و "امکانات سالن های فرودگاهی" شاخص بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بر ضرورت انجام نظرسنجی‌های مستمر در حوزه عملیات فرودگاهی تأکید کرد و اظهار داشت : ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون عملیات فرودگاهی با تاکید بر اینکه تسهیلات فرودگاهی سال‌ها مغفول مانده و نیازمند ساختاردهی و توجه ویژه است ، گفت ...

    |

    در رتبه‌بندی جدید فرودگاه‌ها ، فرودگاه مهرآباد با میانگین ۷۵.۵ درصد در جایگاه نخست قرار گرفته است . پس از آن ، فرودگاه تبریز با ثبت شاخص ۷۵.۳ درصدی رتبه دوم را به خود اختصاص داده و فرودگاه اصفهان با ۷۵ درصد در رتبه سوم ایستاده است .

    |

    حسب دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ، ارتقا سطح خدمات در فرودگاه‌های کشور به مردم عزیزمان در دستور کار جدی قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم اکنون ارائه خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های کشور روند رو به رشدی را دارد .

    |

    یکی از ابرپروژه‌های ما در شرکت فرودگاه‌ها ، نوسازی و به‌روزرسانی مرکز کنترل فضای کشور است که اگر طبق برنامه در یک سال آینده به اتمام برسد ، می‌توانیم انتظار افزایش حداقل ۵۰ درصدی تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور را داشته باشیم .

    |

    نظرات کاربران