آخرین وضعیت توسعه پروژههای اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی
اعتبار مورد نیاز جهت برخورداری کامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی آسفالته ۱۵۰ میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: در سطح استان ۹۶ درصد روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار از آسفالت برخوردار هستند و با احداث ۶۶۸ کیلومتر راه همه این روستاها از راه روستایی برخوردار خواهند شد.
مهدی جعفری درباره آخرین وضعیت توسعه پروژههای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: طول پروژههای باندهای دوم(بزرگراه) اقتصاد مقاومتی در استان ۱۵۸ کیلومتر تعیین شده که شامل ۱۰ درصد از کل سهم کل کشور میشود، همچنین طول پروژههای راه اصلی در استان ۴۱ کیلومتر تعریف شده است. این دو پروژه گفته شده جزو مصوبات سفر در قالب پروژههای اقتصاد مقاومتی نیز تعریف شده که اولویت تخصیص نقدی و اسناد خزانه با این پروژهها است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی به تشریح وضعیت راه روستایی استان پرداخت و افزود: در سطح استان ۹۶ درصد روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار از آسفالت برخوردار هستند. ۶۶۸ کیلومتر طول مورد نیاز احداث راه برای برخورداری کامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه روستایی است، همچنین برای اینکه روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی بهرهمند شوند نیاز به ۴۸ کیلومتر راه است.
وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از راههای روستایی استان آسفالته هستند گفت: اعتبار مورد نیاز جهت برخورداری کامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی آسفالته ۱۵۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با اشاره به پروژه باند دوم محور بیرجند – قاین – گناباد گفت: طول این محور در حوزه استان ۱۸۰ کیلومتر (با کمربندی قاین) است که در محور بیرجند – قاین ۲۰ کیلومتر تبدیل به بزرگراه شده و ۸۰ کیلومتر در دست اجرا است.
جعفری یادآورشد: از سال ۹۳ سه پیمانکار جدید در این محور شروع به کار کردهاند که تا کنون بیشتر بر عملیات خاکی و ساخت ابنیه فنی در قسمتهایی از محور فعالیت داشتهاند.
وی با اشاره به مشکلات محور بیرجند - قاین گفت: با توجه به افزایش ترافیک محور خصوصاً ترافیک تریلرهای ترانزیت و کوهستانی بودن حدفاصل بیرجند-قاین مشکلاتی برای تردد در این محور به وجود آمده که باعث شده فاصله زمان برای ۱۰۰ کیلومتر تا حدود یک ساعت و نیم افزایش یابد. با توجه به افزایش تصادفات و تلفات در این محور اولویت اصلی راه و شهرسازی بازگشایی هر چه بیشتر قطعات باند دوم و همچنین رفع نقاط حادثه خیز در این محور است.