در حال بارگذاری ...

اعلام آمادگی کامل انجمن صنفی دریانوردان برای همکاری حداکثری با سازمان بنادر و دریانوردی

انجمن صنفی دریانوردان به عنوان یکی از ارگان های دریایی که ارتباط مستقیم با دریانوردان و آموزش آن ها دارد ، همانند گذشته و با حساسیت و توان بیشتر ، آماده تعامل و همکاری در پروژه های مشترک با سازمان بنادر و دریانوردی است و برای نمونه یکی از این پروژه ها ، ترویج و توسعه آموزش و آشنایی دریانوردان با حقوق کار در دریا و مقاوله نامه کار دریایی MLC به صورت فراگیر برای تمام دریانوردان است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران از آمادگی کامل این انجمن به منظور همکاری حداکثری با سازمان بنادر و دریانوردی طی پروژه‌های مشترک خبر داد و تاکید کرد : در راستای تحقق توسعه دریامحور باید به توسعه کمی و کیفی دریانوردان توجه ویژه داشت .

سامان رضایی با تاکید بر اهمیت آموزش در نظام کیفی صنفی و  ایمنی دریانوردان ، اظهار داشت : ممیزی ۵ ساله سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) از تیر ماه سال ۱۴۰۳ از  مراکز و سیستم‌های آموزش دریانوردی ایران آغاز شد و خوشبختانه از همان دوره اول ممیزی ها با توجه به سیستم آموزش دریانوردی در ایران ، برنامه ریزی به روز و نظارت موثر ، سازمان بنادر و دریانوردی با اقتدار در لیست سفید آیمو قرار دارد و پیش بینی می شود در این ممیزی نیز نتایج مثبتی به دست آید .

وی ادامه داد : البته کسب این نتایج مثبت و قرار گرفتن در لیست سفید آیمو ، عاملی برای نادیده گرفتن مشکلات و معضلات در این حوزه طی سالیان گذشته و در حال حاضر نیست ؛ مشکلاتی همچون کارورزی دریانوردان که در مقطعی به عنوان یک بحران از آن یاد می شد و با هدایت و راهبری سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری خوب برخی از شرکت های کشتیرانی ، این بحران کنترل و بخشی از مشکلات طی سال های گذشته ، مرتفع شد و هم اکنون با توجه به با برنامه ریزی صحیح و اقدامات درخور اداره کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین اشرافی که به ماهیت و جنس مشکلات دارند ، حل این مسائل پیش بینی شده و در دستورکار قرار دارد .

ضرورت همکاری موثر تمامی ارگان ها با سازمان بنادر و دریانوردی

دبیر انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران با بیان اینکه علی رغم مشکلات موجود و محدودیت های تحمیلی بر صنایع دریایی و کشتیرانی ایران با تعامل سازنده ارگان های دریایی و محوریت سازمان‌ بنادر و دریانوردی، توانسته ایم از بحران های بزرگی همچون کرونا سربلند بیرون آییم ، گفت : این‌ تجربه تعاملی و جمعی موفق می تواند برای سایر مشکلات پیشرو نیز به کار گرفته شود و در چنین شرایطی بر تمامی ارگان ها و مجموعه ها مرتبط و موثر واجب است که همکاری لازم را با سازمان بنادر و دریانوردی ، داشته باشند .

رضایی ادامه داد : بر همین اساس ، انجمن صنفی دریانوردان به عنوان یکی از ارگان های دریایی که ارتباط مستقیم با دریانوردان و آموزش آن ها دارد ، همانند گذشته و با حساسیت و توان بیشتر ، آماده تعامل و همکاری در پروژه های مشترک با سازمان بنادر و دریانوردی است و برای نمونه یکی از این پروژه ها ، ترویج و توسعه آموزش و آشنایی دریانوردان با حقوق کار در دریا و مقاوله نامه کار دریایی MLC به صورت فراگیر برای تمام دریانوردان است .

جایگاه کلیدی منابع انسانی در تحقق توسعه دریامحور

وی با تاکید بر اهمیت مقوله منابع انسانی و جایگاه کلیدی و کیفی آن در تحقق برنامه توسعه دریامحور ، اظهار داشت : به دور از هر گونه شعارزدگی ، باید در برنامه توسعه دریامحور ، نظام کیفی و کمی منابع انسانی به صورت جامع و واقع‌بینانه دیده شود و با برنامه ریزی صحیح در این راستا ، گام برداشته شود .   

عضو ارشد کارگروه فنی فدارسیون بین المللی حمل ونقل(ITF) در پایان ، خاطرنشان کرد : با درایت مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری و تعامل مطلوب در حوزه های صنفی و تخصصی دریایی و دریانوردان ، گام برخواهیم داشت و با حمایت از مطالبات صنفی دریانوردان در مسیر افزایش ظرفیت ایجاد شده حرکت می کنیم تا کشور  بتواند از تجارب ارزشمند و قابلیت جمعی دریانوردان در کمیته های تخصصی سازمان بین المللی دریانوردی IMO نیز، بهره مند شود .




مطالب مرتبط

افزایش استفاده از ریل در بنادر به منظور حمل ارزان تر ، موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل ، توسعه حمل و نقل چند وجهی ، افزایش ترانزیت خارجی از طریق تدوین توافقنامه فی مابین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن و پیگیری اجرایی کردن آن از طریق تشکیل کمیته دوجانبه و برگزاری جلسات ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دوازدهمین اجلاس کمیته فرعی پیشگیری و مقابله با آلودگی دریا (PPR 12) با حضور نمایندگان ۱۷۵ کشور و ۵۰ نهاد مشورتی در مقر سازمان ...

|

توسعه دریامحور نباید طرحی از بالا به پایین باشد باید از ظرفیت‌های جوامع محلی به عنوان شرکای اصلی در این فرآیند استفاده کرد .

|

بخش خصوصی بازیگر اصلی اقتصاد کشور است و در قوانین بالادستی و قوانین جاری بر آن تاکید شده است و ما در سازمان بنادر و دریانوردی سعی کرده‌ایم تمامی موانع پیش‌ روی بخش خصوصی را برداریم و نسبت به تسهیل فعالیت‌ها ، سرمایه گذاری و ارائه خدمات آنها اقدام کرده ایم .

|

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمانی پیشرو در زمینه جذب فعالان اقتصادی بخش غیردولتی ، اقدامات گسترده‌ای در راستای رشد و توسعه مناطق بندری و افزایش حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در عرصه خدمات بندری و دریایی و ایجاد صنایع با ارزش افزوده انجام داده است .

|

نظرات کاربران