در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی احداث تونل الماس در جاده خلخال - اسالم

تسهیل در تردد ، ارتقاء سطح ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای منطقه، کاهش میزان مصرف سوخت وسایط نقلیه ، کاهش مسافت به تبع آن زمان سفر، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر ، افزایش سرعت طرح ، ملاحضات امنیتی و پدافند غیرعامل و رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز را می توان از اهداف و مزایای اجرای این طرح برشمرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با هدف حذف گردنه برفگیر و ایمنی تردد مسیر عملیات اجرایی احداث تونل الماس در جاده خلخال - اسالم آغاز شد .

با حضور معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی ، امام جمعه شهرستان خلخال، استاندار اردبیل ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر ، فرماندار شهرستان خلخال ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و سایر مسئولین استانی و شهرستانی صبح امروز عملیات اجرایی احداث تونل خلخال و اسالم با هدف حذف گردنه برفگیر آغاز شد .

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت توسعه راه های شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی در این آئین به اهداف و مزایای طرح اجرای تونل خلخال به اسالم اشاره کرد و گفت : تسهیل در تردد ، ارتقاء سطح ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای منطقه، کاهش میزان مصرف سوخت وسایط نقلیه ، کاهش مسافت به تبع آن زمان سفر ، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر ، افزایش سرعت طرح ، ملاحضات امنیتی و پدافند غیرعامل و رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز را می توان از اهداف و مزایای اجرای این طرح برشمرد .

کدخدازاده افزود : ۹ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال مبلغ قرارداد پیمانکار با مدت ۴۸ ماه قرارداد اجرای این پروژه است که دو دستگاه تونل در مسیر احداث خواهد شد . به دلیل محدوده سخت کوهستانی گردنه الماس با شرایط خاص جوی و بارش های سنگین برف به ویژه کولاک شدید و مه گرفتگی و به لحاظ قرار گرفتن گردنه سخت در این مسیر، احداث این تونل برای حذف این گردنه ضروری بود .

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت : مطالعات تونل حذف گردنه الماس توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام و با مشخص شدن پیمانکار با تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی آن نیز امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی آغاز شد . تونل با واریانت ۴هزار و۱۰۰متر که ۲هزار و۶۸ متر احداث تونل و ۲ هزار و ۳۲متر احداثی مسیر است در حدود ۷ کیلومتر از طول گردنه کم شده و منطقه برفگیر این مسیر نیز حذف می شود .

تونل الماس در جاده خلخال - اسالم یکی از مطالبات مهم و چند ساله مردم جنوب استان اردبیل است که اواخر زمستان سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌یافته، مجوز ماده ۲۳ پروژه احداث این تونل پس از سال‌ها انتظار اخذ و مردم نیز امیدوار به شروع عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم بودند .




مطالب مرتبط

در بحث نوسازی ماشین‌آلات نیز گام‌های خوبی برداشته شد که در مشخصات آسفالت قابل مشاهده است ، اما همچنان نیازمند نوسازی ماشین‌آلات هستیم که در برخی موارد نیازمند استفاده از پتانسیل خارجی هستیم که در این زمینه چالش‌های فراوانی وجود دارد .

|

تمامی تقاطع‌های این کمربندی ، غیر همسطح است و تقاطع خرمشهر آن از روی ریل راه آهن ، عبور می‌کند .

|

در حال حاضر این خط آهن در محدوده ایرانشهر به خاش در بخش زیرسازی که مهمترین بخش به شمار می رود ۸۴ درصد پیشرفت دارد و پیشرفت خط آهن ایرانشهر تا نیک شهر نیز در بخش زیرسازی ۷۸ درصد است . در این بخش ۷۷ درصد تقاطع ها ، ۸۲ درصد پل کوچک ، ۷۱ درصد پل بزرگ و ۹۷ درصد تونل به اتمام رسیده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از ۱۴ مصوبه برای تکمیل شریان‌های حیاتی استان گیلان در سفر دو روزه به این ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست هم اندیشی با جمعی از اعضای هیات مدیره انجمن شرکت‌های راه‌سازی و نمایندگان جامعه مهندسان مشاور ایران با حضور رئیس ...

|

نظرات کاربران