در حال بارگذاری ...
  • مسافران ، پرواز با یک خلبان را دوست ندارند

    کاهش تعداد خلبانان مورد نیاز در عرشه پرواز بدون شک باعث کاهش حاشیه های ایمنی برای مسافران ، خدمه و عموم مردم می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق استرالیایی ها احساس امنیت کمتری می کنند و نسبت به رزرو بلیت برای پرواز تنها با یک خلبان مردد هستند .

    پروازهای خطوط هوایی در حال حاضر باید حداقل دو خلبان داشته باشند اما برخی از خطوط هوایی ، تولید کنندگان و نهادهای قانونگزار در حال بررسی عملیات کاهش خدمه به یک خلبان هستند تا هزینه ها را کاهش دهند .

    با این حال ، داده‌های جدید منتشر شده توسط انجمن بین‌المللی خلبانان استرالیا نشان می‌دهد که کاهش تعداد خلبانان در عرشه پرواز بسیار مورد پسند عموم نیست .

    بر اساس نظرسنجی از ۱۰۲۲ بزرگسال استرالیایی ، در مجموع ۸۹ درصد با سوار شدن به پرواز با یک خلبان احساس امنیت ندارند و فقط ۲ درصد احساس امنیت می کنند .

    این نظرسنجی همچنین نشان داد :

    ۸۳ درصد اگر بدانند تنها یک خلبان در پرواز وجود دارد ، برای رزرو بلیت تردید بیشتری خواهند داشت .

    ۸۸ درصد نیز معتقدند خطوط هوایی استرالیا باید عملیات تک خلبان برای پروازهای تجاری را رد کنند .

    این گروه بر این باورند که دولت استرالیا باید حداقل دو خلبان را همیشه در عرشه پرواز برای تمام پروازهای خطوط هوایی تجاری که در حریم هوایی استرالیا انجام می‌دهند اجباری کند .

    این نظرسنجی آشکار ساخت که تنها ۲۱ درصد از استرالیایی ها از فشار برای کاهش تعداد خلبان های مورد نیاز در عرشه پرواز آگاه هستند .

    دبیر انجمن خلبانان در این باره گفت : پرواز امن‌ترین روش حمل‌ونقل است ، زیرا خطوط هوایی به‌ حداقل دو موتور ، سیستم‌های الکتریکی و هیدرولیک ، رایانه‌های مدیریت پرواز و مهم‌تر از همه ، دو خلبان ، دسترسی دارند .

    کاهش تعداد خلبانان مورد نیاز در عرشه پرواز بدون شک باعث کاهش حاشیه های ایمنی برای مسافران ، خدمه و عموم مردم می شود .

    این نظرسنجی نشان می‌دهد که عموم مردم این را می‌دانند و بنابراین ، هر شرکت هواپیمایی که تصمیم به انجام عملیات کاهش خدمه بگیرد ، مشتریان خود را در مقابل رقبای که سفری امن‌تر ارائه می‌دهند، از دست می‌دهد .

    چندین شرکت هواپیمایی از جمله لوفت هانزا و کتی پاسفیک در حال کار بر روی کاهش عملیات خدمه هستند . آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا همچنین در حال کار با سازندگان هواپیما است تا تغییرات نظارتی مورد نیاز برای کاهش خدمه و عملیات تک خلبان را مطالعه کند .

    در ۲۷ مارس ۲۰۲۳ ، مجموعه‌ای از اتحادیه‌های خلبانان از سراسر جهان یک ائتلاف جهانی علیه عملیات تک خلبان تشکیل دادند . فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های خلبانان خطوط هوایی (IFALPA) در بیانیه‌ای قوی اعلام کرد که یک کمپین تهاجمی به رهبری شرکت‌ها، رگولاتورها را در سراسر جهان هدف قرار می‌دهد تا تلاش کند عملیات تک خلبان را متوقف کند .




    نظرات کاربران