تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار شرکت راه آهن

برای ما بسیار مهم است که راه‌آهن ایران به یک راه‌آهن بین‌المللی تبدیل شود و به همین منظور با عضویت در یو آی سی (UIC) و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده‌هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه‌های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم ، زمینه برای داشتن راه‌آهن پیشرفته‌تر و کارآمد‌تر مساعد شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه‌آهن کشورمان جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیرساخت خبر داد و عنوان کرد که در سال ۱۴۰۰ ، تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار دارد . محمد اسلامی برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ریلی کشور در سال جدید را برشمرد و عنوان کرد : اکنون سرمایه‌گذاری خارجی برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در حوزه زیرساخت متصور است . قبلا در بخش زیرساخت تفاهم‌نامه و قراردادهایی با کشورهای خارجی برای تامین مالی و توسعه صنعت حمل‌ونقل ریلی مبادله شده بود ؛ اما به دلیل مشکلاتی که تحریم‌های آمریکا به وجود آورد، این سرمایه‌گذاری‌ها با مشکل مواجه شدند . این فرصت‌ها همیشه فراهم بوده و هست و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم . وزیر راه و شهرسازی گفت : در خصوص معاهده‌هایی که با سایر کشورها منعقد کردیم ، قرار بر این شد که با سایر کشورها شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک داشته باشیم . با ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک ، شرایط برای عبور قطارهای ایرانی به سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است و طی گفت‌وگوهای انجام شده ، امیدواریم که با این رخداد ، تحول بیشتر و جذاب‌تر در صنعت ریلی کشورمان به وجود آید . اسلامی اظهار کرد : برای ما بسیار مهم است که راه‌آهن ایران به یک راه‌آهن بین‌المللی تبدیل شود و به همین منظور با عضویت در یو آی سی (UIC) و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده‌هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه‌های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم ، زمینه برای داشتن راه‌آهن پیشرفته‌تر و کارآمد‌تر مساعد شده است . وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : اکنون در بحث زیرساخت‌ها به جهت ساخت و راه‌اندازی راه‌آهن برقی سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مشغول اقدام هستیم . در سال ۱۴۰۰ تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با یاری خدا انجام ‌شود و بتوانیم در اتصالات جهانی در حوزه ریلی پرسرعت و پیشرفته و با ایمنی بالا خود را قرار دهیم .




مطالب مرتبط

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار ، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد . برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران - لاهور یا مشهد - لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود .

|

پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود .

|