اتصال متروی تهران و مشهد به شبکه سراسری راه‌آهن کشور

در همه جای دنیا ایستگاه‌های راه‌آهن در نقاط مرکزی شهر ساخته می‌شوند و ما هم باید برای درون شهرهای کشورمان ، ایستگاه‌های راه‌آهن پیش‌بینی کنیم و بسازیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد : ایستگاه‌هایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شده‌اند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند . سعید رسولی با اشاره به ضرورت‌های ایجاد ایستگاه‌ راه‌آهن در شهرهای کشورمان اظهار داشت : ایستگاه‌های مسافری راه‌آهن برای رساندن مسافر به شهرها ساخته می‌شوند ؛ اما اکنون در بسیاری از شهرهای کشورمان بدین گونه نیست . به‌طور مثال اگر مسافری بخواهد با قطار از مشهد به همدان برود ، غیر از خستگی سفر ، باید در ۱۴ کیلومتری شهر همدان در بیابان از قطار پیاده شود و سپس با یک وسیله نقلیه دیگر خودش را به همدان برساند که این خودش یک سفر دیگر است و این موضوع باید اصلاح شود . رسولی عنوان کرد : در همه جای دنیا ایستگاه‌های راه‌آهن در نقاط مرکزی شهر ساخته می‌شوند و ما هم باید برای درون شهرهای کشورمان ، ایستگاه‌های راه‌آهن پیش‌بینی کنیم و بسازیم . برای کلان‌شهری مثل تهران داشتن یک ایستگاه قطار بسیار مشکل‌آفرین است و ما حتماً باید ایستگاهی در غرب و ایستگاهی هم در شرق داشته باشیم تا مسافرانی که از غرب یا شرق وارد تهران می‌شوند ، بتوانند در اولین نقطه پیاده شده و همان‌جا سوار مترو یا سایر حمل‌ونقل شهری شوند . وی با تأکید بر اینکه ایستگاه‌هایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شده‌اند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند ، خاطرنشان کرد : ایستگاه‌های راه‌آهن در شهرهایی مانند رشت ، همدان و شیراز باید به داخل شهر بیایند و اکنون این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن قرار دارد و هم‌اکنون نیز در حال انجام است . در حال حاضر موضوع اتصال مترو به شبکه سراسری راه‌آهن هم مطرح است و خوشبختانه این پروژه در تهران آماده بهره‌برداری است . معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : در مشهد نیز اتصال راه‌آهن به مترو به سرانجام خواهد رسید و همچنین در شهر ری نیز در ایستگاه جوانمرد قصاب این اتفاق تبادلی انجام می‌شود . یک پروژه مشترک بین شرکت راه‌آهن با شهرداری تهران در حال انجام است که طی آن به‌زودی کارت بلیت سفرهای حومه‌ای با سفرهای درون شهری مترو به صورت یکپارچه ساخته و ارائه خواهند شد . با اتصال شبکه راه‌آهن به مترو ، مسافران می‌توانند از روی سکوی ایستگاه راه‌آهن تهران از طریق گالری به سکوی مترو رفته و سفرهای درون‌شهری خود را با همان کارت بلیت به انجام برسانند .




مطالب مرتبط

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|