رسیدگی به ۲۳۶ پرونده تخلف حوزه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون

بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ، از این پس علاوه بر شرکت‌ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده ای به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر نیز در کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت : تخلفات ۱۵۵ راننده و ۸۱ شرکت حمل و نقل عمومی این استان از ابتدای امسال تاکنون در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی و احکام لازم صادر شد . تیمور باقری اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر و تعداد ۱۵ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر تشکیل شد . وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری ذکر کرد و افزود : با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی ، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز شود آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه ، در نظر گرفته شده است .  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به عمده‌ترین تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر استان ، گفت : عدم رعایت ضوابط تهیه ، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان از عمده‌ترین تخلفات این بخش بوده است که برابر قانون با متخلفان برخورد شد . باقری از برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود : بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ، از این پس علاوه بر شرکت‌ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده ای به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر نیز در کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی می‌شود .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

بیشترین تخلف احصا شده در بازدیدهای انجام شده در خصوص تجهیزات ایمنی بوده که تذکرات لازم به رانندگان و شرکت‌های مسافربری ارائه شد و در صورت مشاهده مجدد این تخلفات ، متخلفین به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند .

|

۷۵ درصد جابجایی مسافران در استان بوشهر با اتوبوس است و مینی بوس با ۲۴ درصد و سواری با یک درصد در رتبه‌های بعدی است .

|

از آغاز طرح نوروزی بالغ بر ۲۴۵ هزار نفر مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که میزان ورود از پایانه مرزی ۶ درصد و خروج از پایانه‌های مرزی استان ۵ درصد نسبت به‌مدت زمان سال گذشته افزایش داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت : ایام نوروز امسال ۲۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۹ دستگاه وسیله نقلیه در ...

|