استقرار نظام جامع مدیریت دانش در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

در زمینه آموزش‌های لازم جهت آشنایی با مفاهیم مدیریت دانش و نحوه استخراج دانش شخصی و استفاده از دانش همکاران ، برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری دوره آموزشی تعداد ۲۵۰ نفر از پرسنل ستادی و ۱۱۰۰ نفر از رؤسای ادارات استانی و شهرستانی صورت گرفته است . 

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌عنوان یکی از پیشگامان مدیریت دانش در وزات راه و شهرسازی ، از اسفند ۱۳۹۷ تاکنون گام‌های موثری برای استقرار نظام مدیریت دانش منطبق با تصویب‌نامه اخیر شورای عالی اداری برداشته است . احمد جمشیدی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه این سازمان با اعلام این مطلب گفت : پروژه استقرار نظام جامع مدیریت دانش در شش فاز ، با چشم‌انداز راهبری و هدایت فرایندهای مدیریت دانش در ابعاد فرهنگ‌ سازمانی ، ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات آغاز شده است . وی افزود : از ابتدای پروژه فعالیت‌هایی در جهت شناخت هرچه بیشتر سازمان به‌منظور همسویی اهداف پروژه با انتظارات مدیران سازمان صورت گرفته است که مهم‌ترین‌ آن‌ها جلسات مصاحبه شناخت در سطوح مدیریتی سازمان (ارزیابی بلوغ سازمانی) ، جلسات استخراج فیلدهای دانشی در حوزه‌های تمرکز مدیریت دانش ، شناسایی خبرگان فیلدهای دانشی ، جلسه ارائه گزارش تحلیلی نقاط قوت و ضعف مدیریت دانش در سازمان ، نصب و پیاده سازی نرم‌افزار مدیریت دانش و ثبت بیش از ۲۰۰ بسته دانشی در نرم‌افزار است . جمشیدی در ادامه خاطرنشان کرد : در زمینه آموزش‌های لازم جهت آشنایی با مفاهیم مدیریت دانش و نحوه استخراج دانش شخصی و استفاده از دانش همکاران ، برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری دوره آموزشی تعداد ۲۵۰ نفر از پرسنل ستادی و ۱۱۰۰ نفر از رؤسای ادارات استانی و شهرستانی صورت گرفته است . اکثر کارگاه ­های آموزش دانش‌نویسی و نرم‌افزار مدیریت دانش برای عموم کارکنان و همچنین کارگاه­های آموزشی تخصصی دانش‌نویسی و جلسات آموزشی ویژه خبرگان ارزیاب و انجمن­ های خبرگی برگزار شده است .  وی خاطرنشان کرد : سیر تکامل مدیریت دانش ، یک مسیر تدریجی است و بلوغ آن بستگی به زیرساختارهای فرهنگی ، ساختاری و فناوری دارد و توجه مناسب به زیرساخت‌های ذکر شده می‌تواند موفقیت مدیریت دانش را تضمین کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|