تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی

روند پیشرفت پروژه مناسب و مطلوب است و انتظار داریم حتماً در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده،‌ این بخش اصلی پروژه که بیش از ۵۰ درصد از کرانه اسکله و پس‌کرانه است، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در سال جاری ۹۰۰ متر از ۱۴۰۰ متر اسکله طراحی شده را به بهره‌برداری برسانیم که بدین ترتیب قابلیت پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر در این پایانه فراهم می‌شود . محمد راستاد در تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی اظهار داشت : یکی از مهم‌ترین و بزرگترین طرح‌های توسعه‌ای بندری در کشور ، فاز سوم بندر شهید رجایی و پایانه کانتینری است که ما را به ظرفیت ۸,۵ میلیون TEU در سال خواهد رساند . تکمیل ۵۰ درصد کرانه اسکله و پسکرانه فاز سوم بندر شهید رجایی در سال جاری وی ادامه داد : برنامه‌ریزی ما این است که در سال جاری ، ۹۰۰ متر از ۱۴۰۰ متر اسکله طراحی شده را به بهره‌برداری برسانیم که بدین ترتیب قابلیت پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر در این پایانه فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بنادر ما افزایش می یابد . در کنار اسکله و پایانه کانتینری ، جبهه‌های مختلف کاری این پروژه که برای آن تعریف شده است ، بخش اسکله ، پس‌کرانه و لایروبی است که در حال حاضر فعال است و یا در شرف فعال شدن است . وی تأکید کرد : روند پیشرفت پروژه مناسب و مطلوب است و انتظار داریم حتماً در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده،‌ این بخش اصلی پروژه که بیش از ۵۰ درصد از کرانه اسکله و پس‌کرانه است، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد . هدفگذاری تأمین تجهیزات فاز سوم بندر شهید رجایی از طریق سرمایه‌گذاری BOT بلندمدت معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین تجهیزات فاز سوم بندر شهید رجایی گفت : احتمالاً تأمین تجهیزات را در قالب قراردادهای سرمایه‌گذاری BOT بلندمدت در دستور کار قرار می دهیم ، چنانچه اپراتورهای داخلی یا شرکای داخلی - خارجی متقاضی باشند ، در اولویت است که به این روش ، تجهیز آن پایانه را انجام دهیم ، در غیر این صورت مشابه فاز دوم بندر شهید رجایی ، سازمان بنادر و دریانوردی خود برای تجهیز پایانه ۳ اقدام می‌کنند . راستاد اضافه کرد : این طرح فعلا از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا است و با تکمیل آن ظرفیت کانتینری پایانه بندری شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین پایانه بندری کشور همانگونه که گفته شد به ۸,۵ میلیون TEU افزایش می یابد . با تکمیل فاز سوم بندر شهید‌ رجایی ؛ امکان پهلوگیری همزمان ۳ کشتی نسل هفتم اقیانوس‌پیما با آبخور ۱۷,۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰  TEU کانتینر فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بنادر کشور با بنادر رقیب در منطقه افزایش بسزایی دارد و سهم ایران در بازار تجارت جهانی ارتقا می‌یابد همچنین این فاز موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا خواهد شد . پیش از این اعلام شده بود ۸۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت ها و اسکله فاز سوم بندر شهید رجایی تأمین اعتبار شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، متقاضیان تاسیس شرکت های بندری و دریایی با توضیحات حسین مهرابی رئیس اداره کارگزاران دریایی و بندری می توانند در دسته های زیر ...

|

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|