تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان توسط سرمایه‌گذار چینی

در خصوص موضوع مالی پروژه مقرر شد تا تمهیدات لازم برای تسهیل در مراودات مالی و همچنین فعال‌سازی مابقی LC نیز انجام شود . سرمایه‌گذار چینی این پروژه نیز اعلام کرد با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به ریاست وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تکمیل پروژه توسط سرمایه‌گذار چینی برگزار شد . جلسه بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد و روند تکمیل این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بر تکمیل آن تاکید شد . پیگیری روند پیشرفت طرح راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان موضوع نشستی بود که روز گذشته در ساختمان دادمان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن و تجارت ، نماینده بانک مرکزی ، پیمانکار و سرمایه‌گذار چینی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد . در این نشست ، موضوعاتی همچون مباحث مالی پروژه و فعال‌سازی مابقی LC مورد بحث قرار گرفت . در خصوص موضوع مالی پروژه مقرر شد تا تمهیدات لازم برای تسهیل در مراودات مالی و همچنین فعال‌سازی مابقی LC نیز انجام شود . سرمایه‌گذار چینی این پروژه نیز اعلام کرد با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد . گفتنی است ، قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان به طول ۴۰۹ کیلومتر است که فاصله تهران - اصفهان را کاهش می‌دهد . در کنار آن اهمیت این موضوع به آن دلیل است که با انجام این روند ، ایران وارد تکنولوژی قطار سریع‌السیر می‌شود و روند بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به مردم متفاوت می‌شود . به گفته مشاور اجرای این طرح ، مقرر شده است تا بعد از تکمیل این پروژه ، مسیرهای دیگر از جمله تهران - مشهد و تهران - تبریز انجام شود که شاهد تحولی در سیستم بهره‌برداری راه‌آهن در کشور باشیم . در کنار آن ارتباط مرکز کشور به پایتخت تسهیل می‌شود . بدین‌ترتیب که با وجود راه‌آهنی که از مسیر اهواز - شیراز و یزد به اصفهان منتهی می‌شود دسترسی جنوب کشور به پایتخت ، تسهیل شده و موجب ایجاد پروسه متوازن در جنوب کشور و تسهیل دسترسی به نقاط مختلف کشور خواهد شد . مقرر است تا ۳ سال آینده این مسیر با حمایت و همراهی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با محوریت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، تکمیل شود .




مطالب مرتبط

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در حال حاضر بیشتر ناوگان ریلی با تولید داخل و تعمیرات ناوگان موجود تأمین می‌شود . برخی فعالان این حوزه تأکید می‌کنند که برای جبران کمبود نیاز به واردات واگن و لکوموتیو داریم ، اما متولیان بخش می‌گویند در کشور توان تولید برای رفع تمام نیازها در بخش حمل بار و مسافر را داریم .

|

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|