لزوم هدایت ترافیک ورودی چهارمحال و بختیاری از مرکز به سمت جنوب کشور

از شهرکرد تا باباحیدر در سال های گذشته بصورت چهارخطه انجام شده و عملیات اجرایی ادامه مسیر به سمت کوهرنگ نیز در دو قطعه آغاز شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان بر لزوم هدایت ترافیک ورودی استان از مرکز ، به سمت جنوب کشور از مسیرهای مختلف تأکید کرد . حسین علی مقصودی با اشاره به مطلب فوق افزود : در حال حاضر مسیرهای ورودی به استان همگی به صورت چهارخطه و ایمن هستند و ورود به استان به راحتی انجام می شود اما تنها مسیرخروجی به سمت جنوب کشور در حال حاضر بروجن ـ لردگان می باشد . در این راستا پروژه های مهمی در حال اجراست و امیدواریم طی دوسال آینده بخشی از این سیاست گذاری محقق شود . مدیرکل راه و شهرسازی پروژه بهسازی و ارتقاء محور شهرکرد ـ ناغان ـ ایذه ، احداث باند دوم شهرکرد ـ شلمزار ، احداث محور اردل ـ دوپلان (گورمیزه) را از جمله مواردی خواند که می تواند ترافیک عبوری از شرق استان به سمت خوزستان را از طریق غرب و شمال استان تعدیل نماید . مقصودی به محور مهم و پربازده اردل ـ دوپلان اشاره کرد و گفت : این محور به طول ۱۵ کیلومتر دارای ۳ تونل کوچک و یک تونل ۱۷۰۰ متری و سه دستگاه پل می باشد و بیش از ۲۳ کیلومتر مسیر شهرکرد ـ خوزستان را کاهش می دهد . حفاری تونل های کوچک و ۱۰۰ متر از تونل بزرگ و همچنین کل عملیات خاکبرداری مسیر انجام شده و مدیریت پروژه نیز در سال جاری به استان تفویض شده است . نامبرده با اشاره به محور فارسان ـ دشتک ، از پیشرفت بالای پروژه خبر داد و گفت : حفاری تونل این مسیر به طول ۱۵۵۰ متر و همچنین بخش عمده مسیر ورودی تونل انجام شده و با ایمن سازی تونل ، مسیر خروجی به سمت دشتک نیز تکمیل خواهد شد . مقصودی همچنین محور شهرکرد ـ بابا حیدر به سمت کوهرنگ را نیز به لحاظ وجود جاذبه های مهم گردشگری و توریستی در کوهرنگ ، بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت : از شهرکرد تا باباحیدر در سال های گذشته بصورت چهارخطه انجام شده و عملیات اجرایی ادامه مسیر به سمت کوهرنگ نیز در دو قطعه آغاز شده است . خوشبختانه توانستیم برای پروژه ردیف ملی بگیریم و اگر بتوانیم اعتبار خوبی جذب کنیم ، اجرای ۳۰ کیلومتر باقیمانده از مسیر نیز به سرعت انجام خواهد شد . شایان ذکر است ؛ در هفته دولت عملیات اجرایی سه پروژه مهم راهسازی در استان آغاز شده است .