تکمیل و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن لرستان نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد اسلامی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن لرستان را مطابق برآوردهای دو سال گذشته نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار دانست . محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی که به لرستان سفر کرده است ، پروژه راه‌آهن این استان را از پروژه‌های پیچیده عمرانی کشور عنوان کرد و گفت : مطابق برآوردهای انجام شده دو سال گذشته این پروژه نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است . او با اشاره به اینکه زیرسازی این پروژه بزرگ بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت دارد از دنبال کردن طرح الگوی تامین مالی غیردولتی برای این پروژه خبر داد و افزود : این پروژه را جزو پروژه‌های با اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار داده‌ایم و اگر توجیه اقتصادی آن فراهم شود آن را  با سرعت اجرایی و در دستور کار قرار خواهیم داد . اسلامی وجود معارضان ملکی را از عمده چالش‌های پروژه‌های عمرانی استان لرستان برشمرد و عنوان کرد : یکی از دلایل طولانی شدن پروژه‌های استان همین موضوع است و برای حل آن باید زمین‌های مردم خریداری شود . امیدواریم بتوانیم با هماهنگی استاندار ، مشارکت مردم و کمک فرمانداران راه‌حل‌هایی را پیدا کنیم تا خرید زمین‌های دارای معارض سرعت یابد . او در خصوص پروژه کمربندی دورود نیز اظهار کرد : این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس جمع‌بندی‌های صورت گرفته مقرر شد که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای از محل تبصره ۱۹ با یک مدل سرمایه‌گذاری آن را اجرایی کنیم . با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حداکثر ظرف دو سال این پروژه را تکمیل خواهیم کرد . همکاران ما یک فاز مقدماتی برای بهره‌برداری زودرس از این پروژه پیشنهاد کرده‌اند و آن تکمیل و بهره‌برداری از یک باند پروژه تا قبل از پایان دولت دوازدهم است . وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت بودجه‌ای که امسال وجود دارد و تجهیز پروژه‌ها و با استقرار پیمانکاران توانمند در پروژه‌های مذکور تعهداتی را که هم در بخش راه‌های اصلی و روستایی استان داریم را عملیاتی کنیم . او همچنین به آخرین وضعیت پروژه آزادراه خرم‌آباد - اراک اشاره کرد و گفت : بخش اول این پروژه را که شامل مسیر خرم‌آباد-بروجرد است در دهه فجر امسال افتتاح خواهیم کرد.




مطالب مرتبط

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار ، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد . برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران - لاهور یا مشهد - لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود .

|

پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود .

|