اظهار نظر غیرکارشناسی روابط عمومی هما در حادثه خروج هواپیما از باند فرودگاه کرمانشاه

واقعیت این است که نسبت دادن وقوع این رویداد به یخ زدگی باند فرودگاه کرمانشاه در حالی که هیچ مستندی در این خصوص وجود ندارد و بر اساس بازدید‌های فنی انجام شده نیز مردود شده است ، بیشتر به فرافکنی شبیه است تا اطلاع رسانی شفاف و منصفانه !

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اعلام کرد بر خلاف گفته های غیرکارشناسی در خصوص حادثه خروج هواپیما از باند در کرمانشاه ، باند فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برای فرود هواپیما مساعد بود . به دنبال رویداد پیش آمده برای هواپیمای ایرباس A۳۱۹ در فرودگاه کرمانشاه ، دفتر سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری ، گزارشی را تهیه و منتشر کرده که حاکی از خروج این هواپیما از انتهای باند ۲۹ این فرودگاه به دلیل برف و کولاک ناگهانی و دید کم است ، موضوعی که متاسفانه طی یک اظهار نظر شتابزده غیرکارشناسی از سوی روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای دیگر جلوه داده شد . طبق گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، هواپیمای ایرباس A۳۱۹ روز شنبه (۱۲ بهمن ۹۸) در باند ۲۹ فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه فرود آمد و "در حین خروج از باند ۲۹، به دلیل بارش برف و کولاک ناگهانی و دید کم حدود ۱۵ متر قبل از تاکسی وی A خارج می‌گردد . چرخ جلو هواپیما حدود ۱۰ متر و چرخ اصلی سمت راست حدود ۳ متر به عمق ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر در زمین تقریبا مسطح فرو رفته و چرخ اصلی سمت چپ هواپیما نیز روی لبه باند قرار گرفته است . " همانطور که در سطر‌های بالا که از گزارش دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری نقل شده ، هیچ اشاره‌ای به نامناسب و نامساعد بودن وضعیت باند پروازی فرودگاه نشده است، موضوعی که اگر صحت داشت ، هم در گزارش دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری به آن اشاره می‌شد و هم اساسا هواپیمای مذکور هنگام نشست (لندینگ) روی باند ۲۹ شاید با دشواری یا مشکلات زیادتری روبه رو می‌شد . در این میان ، چگونه می‌شود فردی که مدعی سال‌ها حضور در عرصه هوانوردی است و سکان هدایت روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان باسابقه‌ترین ایرلاین کشورمان را در اختیار دارد ، در مصاحبه با برخی رسانه‌ها مدعی می‌شود که لغزنده بودن سطح باند فرودگاه کرمانشاه نیز عاملی برای وقوع این سانحه شده است . نکته دیگر اینکه بر اساس اسناد و مقررات بین المللی تا پیش از هرگونه بررسی فنی عوامل رویداد، هرگونه اظهار نظر درباره علل وقوع رویداد‌های هوایی غیرکارشناسی و نادرست می‌باشد و این موضوعی نیست که به اصطلاح سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر  از آن بی اطلاع باشد. آیا دورانی که صنعت هوانوردی ایران در حال گذر از آن است ، ایجاب نمی‌کند که لااقل سخنگویان و مسئولان روابط عمومی آن از اظهار نظر‌های غیرکارشناسی و شبهه برانگیز پرهیز کنند؟ یقینا جا داشت روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اندکی صبر می‌کرد تا گزارش کارشناسی سازمان هواپیمایی مثل همین امروز (۱۴ بهمن) که منتشر شده است، انتشار می‌یافت تا اصل موضوع بر این روابط عمومی نیز روشن شود . واقعیت این است که نسبت دادن وقوع این رویداد به یخ زدگی باند فرودگاه کرمانشاه در حالی که هیچ مستندی در این خصوص وجود ندارد و بر اساس بازدید‌های فنی انجام شده نیز مردود شده است ، بیشتر به فرافکنی شبیه است تا اطلاع رسانی شفاف و منصفانه ! روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به تاسی از دستورالعمل‌های بین المللی در تمامی سوانح و اتفاقات کوچک و بزرگ هوایی ، اعلام نظر کارشناسانه را به مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی واگذار می‌کند و از سایر مسئولان فعال در عرصه هوانوردی نیز چنین انتظاری را دارد . برای مطالعه خبر روابط عمومی هما به لینک زیر مراجعه نمایید . http://portalhamlonaghl.ir/fa/119722




مطالب مرتبط

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با رویکردی نوین در همسویی با اهداف و سیاست های امنیتی کشور ، با ارتقا و افزایش توان دفاع در تمامی حوزه‌های زیستی ، تروریستی ، سایبری ، شیمیایی و پرتویی ، با ایجاد مدیریت یکپارچه و منسجم با فرماندهی واحد ، مقابله با این تهدیدات را در دستور ...

|

در شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ تمام دنیا اذعان داشتند که بخش هوایی ایران با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد اما هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار با گام‌های بلند در حال ادامه حرکت‌های مؤثر هستند .

|

فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

|

با حمایت تمام مدیران استانی پیگیر رونق مجدد پروازها هستیم و اعلام می‌کنیم که قابلیت برقراری ۵۰ پرواز بدنه متوسط در روز را داریم . تنها محدودیت پروازی فرودگاه کرمانشاه ، مربوط به پروازهای شبانه و پروازهای پهن پیکر است ، در غیر این صورت مشکلی بابت برقراری پروازها از جانب ...

|

پیش بینی و تمهیدات لازم برای ارتقا سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین در عملیات حج عمره ۱۴۰۳ جهت کاهش ایستایی زائرین با رعایت ملاحظات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است .

|