جهش در حوزه حمل و نقل ریلی با همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت راه آهن

دانشگاها در گذشته ابتدا تنها به حوزه آموزش ، پس از آن به حوزه پژوهش و سپس به حوزه فناوری توجه کردند و اکنون دانشگاه‌های نسل چهارم به حوزه خدمت به جامعه فعالیت می‌کنند . دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برنامه راهبردی خود حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را مورد توجه قرار داده تا پس از آن بتواند به نسل چهارم وارد شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه راه آهن یک حوزه زیربنایی در کشورها به شمار می‌رود ، گفت : این دانشگاه آمادگی دارد با همکاری شرکت راه‌آهن در این حوزه جهش ایجاد کند . دکتر سیداحمد معتمدی در جلسه بازدید مدیرعامل راه آهن از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی داریم تا با همکاری شرکت راه آهن جهشی را در این حوزه ایجاد کنیم . وی با بیان اینکه راه آهن یک حوزه زیربنایی مهم در کشور به شمار می‌رود ، افزود : ایجاد هرگونه اتفاقی در حوزه زیربنایی راه آهن به طور حتم در کل کشور اثرگذار خواهد بود . رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه‌های امروز دنیا به عنوان دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ شناخته می‌شوند ، تاکید کرد : دانشگاها در گذشته ابتدا تنها به حوزه آموزش ، پس از آن به حوزه پژوهش و سپس به حوزه فناوری توجه کردند و اکنون دانشگاه‌های نسل چهارم به حوزه خدمت به جامعه فعالیت می‌کنند . دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برنامه راهبردی خود حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را مورد توجه قرار داده تا پس از آن بتواند به نسل چهارم وارد شود . وی اظهار کرد : برج فناوری این دانشگاه سه سال گذشته راه‌اندازی شد و اکنون ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این برج فعالیت می‌کنند . این دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیانی که در برج فناوری مستقر هستند ، علاوه بر ارائه فضای فیزیکی به این شرکت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذارهای ریسک‌پذیر نیز کمک می‌کند . بر اساس این گزارش ، در بازدید دکتر رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری‌های مشترک میان این دانشگاه و شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت . دکتر رسولی در این جلسه گفت : قدمت راه آهن در ایران بیش از ۱۰۰ سال است، اما قدمت راه آهن سراسری کشور حدود ۸۰ سال است . وی با بیان اینکه موضوع تحقیق و پژوهش در حوزه راه آهن بسیار پررنگ و اثرگذار است ، گفت : از طریق تحقیق و توسعه می‌توانیم موانعی که موجب بهره‌وری پایین در این زمینه شده را ارتقا دهیم و از این امر برای استفاده بهتر از امکانات استفاده کنیم . مدیرعامل راه آهن عنوان کرد : در سالی که تحریم‌ها تشدید شده و مشکلات اقتصادی رخ داده است، ما تا امروز ۴۵۶ دستگاه انواع واگن‌های باری و مسافری و غیره به ناوگاون راه‌آهن اضافه کردیم و تا پایان سال قرار است این تعداد افزایش یابد که تمامی این واگن‌ها در کارخانجات ایران تولید شدند و هیچ یک از این واگن‌ها از خارج وارد نشده‌اند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|