رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر در استان اردبیل

در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت : در قالب کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ به تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی و ۱۰۹ رای صادر شده است . علی رحمتی که در جلسه کمیسیون های ماده ۱۱ و۱۲ راهداری سخن می گفت‌ افزود : از ابتدای سال جاری به ۱۳۹ تخلف مطرح شده در حوزه های ایمنی و ترافیک ، مسافر و کالا رسیدگی و ۱۰۹ رای نیز صادر شده است . وی با بیان اینکه از این میزان رای ۸۱ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۲۸ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است ، عدم پرداخت کرایه رانندگان ، عدم اخذ بارنامه ، عدم رعایت ضوابط ایمنی ، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ را از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها دانست . رحمتی با قدردانی از فعالیت های شبانه روزی تلاشگران عرصه حمل و نقل استان افزود : در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید . بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸ ، رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می شود . وی برخورد قانونی و قاطع با متخلفان را یادآور شد و از مردم ، رانندگان و صاحبان کالا و بار خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی سریع به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند .




مطالب مرتبط

هم اینک ۳ پایانه مسافربری ، بیش از ۹۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فعال و ۲ هزار راننده اتوبوسی در حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند .

|

از ۲۴ اسفند الی ۱۵ فروردین سال جاری بیش از یک میلیون ۷۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده از این میان حدود ۳۹ هزار و ۵۴۰ تماس به‌صورت مستقیم توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده و مابقی اطلاعات لازم را از طریق گزینه‌های گویای سامانه ۱۴۱ دریافت کرده‌اند .

|

طرح نوروزی جابجایی مسافران ، به مدت ۲۳ روز از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ انجام می شود . پیگیری و نظارت مستمر بر فروش بلیت‌های نوروزی با حضور کارکنان این اداره کل انجام می شود و ۵۰ درصد ظرفیت تمامی ناوگان تحت پوشش برای ایام نوروز با رعایت ضوابط ، مقررات و بخشنامه‌های ...

|

مردم ، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخورد های قانونی لازم انجام شود .

|

سامانه ۱۴۱ جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی ، شرایط آب و هوایی ، انسداد و رخدادهای جاده ای وشکایات مردمی وانتقادات وپیشنهادت بصورت شبانه روزی در خدمت هموطنان است .

|