تاکید بر گزارش دهی کارآمد ایمنی منطبق بر الزام های روز دنیا

سیستم گزارش سوانح و حوادث نتیجه فعالیت های یکسال و نیم اخیر برای کارآمدسازی گزارش دهی است و توانسته ایم با همکاری اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی یک ساختار شبکه ای را بر بستر دیتای شرکت ایجاد و به صورت فازبندی تکمیل کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به گستردگی جغرافیایی و تنوع ماموریت های شرکت عنوان کرد که چنین ساختاری نیازمند یک سیستم گزارش دهی حوادث و سوانح ، بطور کارآمد و منطبق با الزام های روز است . محمد الهی نیا ، امروز (۱۱ آذر) در نشست تخصصی «سیستم گزارش سوانح و حوادث» ، هدف از برگزاری این گردهمایی را برطرف کردن ابهام ها و بررسی ضوابط گزارش سوانح و حوادث عنوان کرد و گفت : شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران چه در زمانی که بخشی از سازمان هواپیمایی کشوری بوده و چه در ۲۰ سال اخیر که مستقل شده عهده دار و متولی صدور گزارش های حوادث و سوانح بوده و سابقه این گزارش ها به زمان شکل گیری صنعت هوانوردی بر می گردد . مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه سیستم گزارش دهی سوانح و حوادث قدمت طولانی دارد ، افزود : برای اجرای سیستم مدیریت ایمنی شرکت که دارای گستردگی جغرافیایی و تنوع ماموریت است نیازمند گزارش دهی کارآمد و منطبق با الزام های روز و نیز یک سامانه هوشمند هستیم . سیستم گزارش سوانح و حوادث نتیجه فعالیت های یکسال و نیم اخیر برای کارآمدسازی گزارش دهی است و توانسته ایم با همکاری اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی یک ساختار شبکه ای را بر بستر دیتای شرکت ایجاد و به صورت فازبندی تکمیل کنیم . الهی نیا از تهیه لیستی از رویدادها و سوانحی که باید حتما گزارش شوند ، (MOR) برای نخستین بار خبر داد و افزود : انتشار مقررات گزارش دهی ایمنی (SRR) در سال گذشته مشخص کرد که باید چه رویدادهایی گزارش شوند و وظایف مترتب را به طور دقیق تر تبیین کرد . مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هدف اصلی از برگزاری این نشست تخصصی را رسیدن به یکپارچگی در ارایه گزارش سوانح و حوادث و افزایش کیفیت و دقت گزارش ها عنوان کرد.




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|