بازدید قائم مقام وزیر حمل و نقل تاجیکستان از منطقه یک آزادراه تهران - شمال

این هیات به منظور بررسی راهکارهای همکاری دو جانبه و تبادل نظر در انتقال فناوری‌های روز از ایران صورت گرفته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ دستیار مدیرعامل و مسئول امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه گفت :‌ قائم مقام وزیر حمل و نقل کشور تاجیکستان و هیأت همراه در سفر به ایران ، ضمن بررسی و تبادل نظر در خصوص همکاری های دوجانبه ، به منظور آشنایی با دانش و توانمندی های فنی مهندسان ایرانی و بهره مندی از آن در توسعه زیرساخت های حمل و نقل آن کشور از منطقه یک آزادراه تهران - شمال بازدید کردند . همایون صباغ‌زاده از سفر قائم مقام وزیر حمل و نقل کشور تاجیکستان و هیات همراه به ایران خبر داد و گفت: این سفر به منظور بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل ایران صورت گرفته است تا از تجربه و دانش فنی مهندسان ایرانی در توسعه شبکه حمل و نقل کشور تاجیکستان استفاده شود . وی با تاکید بر تخصص و دانش فنی بالای مهندسان ایرانی اظهار داشت : این هیات به منظور بررسی راهکارهای همکاری دو جانبه و تبادل نظر در انتقال فناوری‌های روز از ایران صورت گرفته است . دستیار مدیرعامل و مسئول امور بین‌الملل در خصوص بازدید صورت گرفته از منطقه یک آزادراه تهران - شمال گفت :‌ این آزادراه یکی از ابر پروژه‌های راهسازی کشور است که به دست توانمند مهندسان ایرانی و با استفاده از تجهیزات داخلی در دل رشته کوه‌های های البرز احداث می‌شود و با توجه به موقعیت ویژه کشور تاجیکستان و کوهستانی بودن آن تجربیات ساخت آزادراه تهران - شمال می‌تواند نمونه بارزی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور باشد .




مطالب مرتبط

هیات تاجیکستانی در این سفر همچنین با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای چابهار دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|