آغاز عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی کنارگذر لنگرود در آینده نزدیک

احداث و بهسازی این مسیر ضمن برخورداری اهالی منطقه رحیم‌آباد و اشکورات رودسر از مسیر ایمن ، کاهش قابل ملاحظه ‌ای در فاصله و زمان سفر از مرکز به شرق گیلان صورت می‌گیرد و به منظور اتمام عملیات اجرایی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گیلان از ارائه راهکارهای اساسی برای رفع گلوگاه‌های ترافیکی محور رشت - لنگرود - چابکسر - رامسر خبر داد و گفت : در راستای تسهیل تردد و کاهش ترافیک ، به زودی عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی کنارگذر لنگرود آغاز می‌شود . خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان گیلان به همراه نماینده مردم رودسر ، املش و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های زیرساختی حمل و  نقل این استان بازدید کرد . معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی گلوگاه‌های ترافیکی محور رشت - لنگرود - چابکسر - رامسر را یکی از اهداف این سفر اعلام کرد و گفت : به منظور ساماندهی ترافیک این محور در محدوده شهر چابکسر مقرر شد با همکاری شهرداری و فرمانداری چابکسر نسبت به آزادسازی اراضی محدوده و چهار خطه کردن محور اقدامات لازم صورت گیرد . بخش دیگری از ترافیک این محور در محدوده منطقه کلاچای است که دستور لازم به منظور تسریع در اجرای عملیات تقاطع غیرهمسطح این محور و رفع گره ترافیکی در محدوده کلاچای صادر شد . این تقاطع هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهر لنگرود خبر داد و گفت :‌ کنارگذر لنگرود به طول ۹ کیلومتر به صورت چهار خطه در نوروز سال جاری به بهره‌برداری رسید و در همین راستا به زودی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح لنگرود آغاز خواهد شد . این پل دارای ۱۲ دهانه ۲۰ متری است و مبلغ برآورد اولیه اجرای این پل ۲۰ میلیارد تومان است . مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه این سفر از محور کلاچای - رحیم‌آباد بازدید و عنوان کرد : این محور ۱۶۳ کیلومتر است که ۷۵ کیلومتر مسیر در استان گیلان قرار دارد و ۶ کیلومتر آن با مشخصات راه اصلی زیرعبور قرار دارد و مابقی مسیر به منظور بهسازی در دست مطالعه است . خادمی این محور را یکی از راه‌های ارتباطی مرکز کشور به شرق گیلان و غرب مازندران دانست و گفت : احداث و بهسازی این مسیر ضمن برخورداری اهالی منطقه رحیم‌آباد و اشکورات رودسر از مسیر ایمن ، کاهش قابل ملاحظه ‌ای در فاصله و زمان سفر از مرکز به شرق گیلان صورت می‌گیرد و  به منظور اتمام عملیات اجرایی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است . معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در بازدید از محور شلمان - املش اظهار داشت : این محور ۷ کیلومتر طول دارد که ۴.۱ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده و ۲.۹ کیلومتر آن در دست اقدام است . با اتمام این پروژه شهرستان املش از یک مسیر مناسب و ایمن از مرکز استان به شرق گیلان و غرب مازندران برخوردار خواهد بود . این پروژه هم‌اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به منظور اتمام عملیات اجرایی حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است . تامین اعتبار برای آزادسازی اراضی راه‌آهن رشت - انزلی معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از روند عملیات اجرایی در راه‌آهن رشت- انزلی نیز بازدید کرد و اعلام داشت : با توجه به تامین اعتبار مناسبی که در اردیبهشت ماه سال جاری برای این پروژه صورت گرفت، تملک اراضی که از دغدغه‌های اصلی در راه‌آهن رشت- انزلی  محسوب می‌شود به زودی مرتفع خواهد شد . در حال حاضر مذاکرات با مالکان ، تنظیم صورت جلسات و نرخ‌گذاری زمین‌های آزادسازی شده در حال انجام است. وی  در رابطه با هزینه‌های تملک اراضی در مسیر راه‌آهن رشت - انزلی اظهار داشت : با توجه به اقلیم خاص منطقه و زمین‌های کشاورزی در این محدوده هزینه‌های تملک اراضی در طول این ۳۷ کیلومتر بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است که با این تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه‌و بودجه تملک اراضی آغاز شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

در سال ۱۴۰۲ به منظور درزگیری و نگهداری ابنیه فنی و نگهداری مستمر و راهداری زمستانی محورهای مواصلاتی شهرستان نیز ۹۰ میلیارد ریال هزینه شد .

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|