تکمیل عملیات زیرسازی راه آهن همدان - سنندج تا پایان سال ۱۳۹۹

همزمان با اجرای روسازی خرید ریل مورد نیاز و انتخاب پیمانکار نیز در دست اقدام است و امسال به پیمان خواهد رفت که امیدواریم اوایل سال آینده اجرای عملیات روسازی مسیر نیز آغاز شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عباس خطیبی در بازدید از راه‌آهن همدان - سنندج گفت :‌ در راستای اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور و تکمیل این مسیر ‌ریلی برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی همدان تا سنندج تا پایان سال ۱۳۹۹ تکمیل و به موازات آن عملیات اجرایی ساخت ایستگاه‌های مسیر نیز آغاز شود . عباس خطیبی گفت : در راستای اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور و بهره‌برداری از خط‌آهن تهران - همدان در اردیبهشت ماه سال ۹۶ ، اتصال استان کردستان به مرکزیت شهر سنندج در طرح راه‌آهن تهران - همدان - سنندج تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد . معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به هدف‌گذاری صورت گرفته توضیح داد : در حال حاضر فاز نهایی عملیات تکمیلی خط‌آهن تهران - همدان و ایستگاه‌های نوبران ، فامنین و همدان در دست اقدام است و عملیات زیرسازی در محدوده همدان تا سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در بخش زیرسازی نیز در حال پیگیری است . این محدوده در سه قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول به طول ۶۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصد در بخش زیرسازی ، قطعه دو به طول ۵۶ کیلومتر با۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر که زیرسازی آن ۱۰۰ درصد تکمیل شده است. خطیبی با تاکید بر اهمیت تامین به موقع اعتبارات پروژه در پیشبرد برنامه‌ها اعلام کرد : برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی این مسیر ریلی تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد و به موازات آن در سالجاری برگزاری مناقصه به منظور ساخت ایستگاه‌های بهار، قروه، دهگلان و سنندج در دستور کار قرار دارد . ظرف چند ماه آینده مناقصه ساخت ایستگاه‌ها برگزار و اواخر امسال نیز ساخت همزمان این چهار ایستگاه آغاز خواهد شد. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها در خصوص عملیات روسازی مسیر نیز بیان داشت : همزمان با اجرای روسازی خرید ریل مورد نیاز و انتخاب پیمانکار نیز در دست اقدام است و امسال به پیمان خواهد رفت که امیدواریم اوایل سال آینده  اجرای عملیات روسازی مسیر نیز آغاز شود .




مطالب مرتبط

تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

|

اتصال کردستان به شبکه ریلی و احداث مسیر ریلی همدان به سنندج بود که این راه‌آهن بخشی از کریدور شرق به غرب به شمار می‌رود . با اجرای این پروژه بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود .

|

اتصال استان چهارمحال بختیاری به شبکه ریلی و کاهش تصادفات جاده ای از مهمترین دستاوردهای این طرح ملی است .

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|