مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقا سرعت قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان

طی تفاهم نامه‌ای که با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به امضا رسید ، مسئولیت اجرای پروژه و بررسی و نظارت میدانی برعهده شرکت ساخت است و تأیید نهایی و پرداخت صورت وضعیت‌ها در شرکت راه‌آهن انجام می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن گفت : مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقای سرعت قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان آغاز شده تا سرعت به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد . سعید رسولی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت اجرایی و تأمین مالی پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت : اجرای این پروژه برعهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است ، اما طرح در قانون به نام شرکت راه‌آهن است . وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن و شرکت ساخت در این پروژه به صورت مشترک با یکدیگر کار می‌کنند ؛ افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ : طی تفاهم نامه‌ای که با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به امضا رسید ، مسئولیت اجرای پروژه و بررسی و نظارت میدانی برعهده شرکت ساخت است و تأیید نهایی و پرداخت صورت وضعیت‌ها در شرکت راه‌آهن انجام می‌شود . رسولی با اشاره به این‌که پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش‌های مختلف متفاوت است گفت : ضرورت دارد سرعت این قطار، سرعتی قابل قبول باشد . مذاکرات برای ارتقای سرعت این قطار با سازمان برنامه و بودجه آغاز شده تا سرعت از ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد . مدیرعامل راه آهن همچنین در مورد قطار برقی تهران ـ مشهد گفت : کارهای پروژه انجام شده ، اما طرف چینی هنوز نتوانسته تضامین لازم را تأمین کند که در صورت ارائه طرف چینی ، پروژه آغاز می‌شود . وی یادآور شد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فاینانس آذربایجان در مورد خط آهن رشت ـ آستارا هنوز فعال نشده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

|

راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|