برگزاری نشست علمی-تخصصی کاربرد ژئوسنتتیک‌ها در ساخت راه و راه‌آهن

بررسی راه‌های مقابله با خرابی راه و راه‌آهن از طریق ژئوسنتتیک‌ها ، تسلیح و تثبیت بستر راه‌ها ، زه‌کشی و کنترل فرسایش و آب‌بندی تونل‌ها و آزمایش‌ها و کنترل کیفیت از جمله سرفصل‌های مهم این نشست بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با همکاری انجمن ژئوسنتتیک ایران و شاخه ایرانی انجمن بین‌المللی IGS ، نشست علمی-تخصصی کاربرد ژئوسنتتیک‌ها در ساخت راه و راه‌آهن به منظور بررسی راه های مقابله با خرابی راه و راه‌آ‌هن از طریق ژئوسنتتیک ها ، تسلیح و تثبیت بستر راه‌ها ، زه‌کشی و کنترل فرسایش و آب‌بندی تونل‌ها و آزمایش‌ها و کنترل کیفیت برگزار شد . با مشارکت معاونت برنامه ریزی و اداره کل منابع انسانی ، پشتیبانی و رفاه نشست علمی ، تخصصی "کاربرد ژئوسنتتیک‌ها در ساخت راه و راه‌آهن" با همکاری انجمن ژئوسنتتیک ایران و شاخه ایرانی انجمن بین‌المللی IGS با حضور کارشناسان و مدیران شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد . این نشست با سخنرانی پروفسور فریدون مقدس نژاد ، دکتر غلامحسین توکلی مهرجردی ، مهندس سید محمدمهدی مدنی و دکتر ایمان حسین زاده عطار برگزار و سرفصل‌های مرتبط با حوزه‌های راه و راه‌آهن بررسی شد . بررسی راه‌های مقابله با خرابی راه و راه‌آهن از طریق ژئوسنتتیک‌ها ، تسلیح و تثبیت بستر راه‌ها ، زه‌کشی و کنترل فرسایش و آب‌بندی تونل‌ها و آزمایش‌ها و کنترل کیفیت از جمله سرفصل‌های مهم این نشست بود . در پایان نشست در خصوص مباحث مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و سوالات حضار از سوی اساتید پاسخ داده شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|