ایجاد تحول در ارائه خدمات ریلی با جدی گرفتن طرح رتبه بندی قطارهای مسافری

خوشبختانه رقابت مثبتی بین شرکتهای مسافری به وجود آمده و شرایط آنها روز به روز بهتر می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به منظور بررسی تمهیدات سفرهای نوروزی و خدمت رسانی بیشتر به مردم ، جلسه معاونین و مدیران شرکت راه آهن با حضور سرپرست مدیرعامل در ایستگاه تهران برگزار شد . در این جلسه سعید رسولی در جریان اقدامات مختلف در ایستگاه راه آهن تهران از جمله اقدامات تعمیراتی و امنیتی و نقش آنها در ارتقای خدمت رسانی در ایام نوروز ، قرار گرفت . وی در این جلسه با تشکر از افزایش خدمات شرکتهای مسافری گفت : علیرغم افزایش هزینه شرکت ها ، کاهش واگن های بالای ۳۰ سال و حذف بیش از ۱۰۰ واگن ، نه تنها قیمت بلیت های مسافری افزایش نیافته است ، بلکه افزایش صندلی های ایجادی ، رشدی ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته که اقدامی ارزشمند است . وی با بیان اینکه نرخ بلیت های مسافری نسبت به شهریور ۹۴ با ۱۰ درصد افزایش همراه بود ، خاطر نشان کرد : تا دی ماه امسال افزایش قیمت اعمال بلیت های مسافری با قیمت ها مصوب سال ۹۴ به فروش می رفت که این امر اتفاقی قابل توجه است . سرپرست راه آهن با اشاره به اینکه افزایش کیفیت خدمات در قطارها مشهود است ، افزود : خوشبختانه رقابت مثبتی بین شرکتهای مسافری به وجود آمده و شرایط آنها روز به روز بهتر می شود . وی با تاکید بر اینکه جدی گرفتن طرح رتبه بندی قطارهای مسافری می تواند موجب ایجاد تحول در ارائه خدمات ریلی شود ، گفت : با اجرای این طرح ، تکلیف مسافران در بلیت روشن است و آنها نسبت به حقوق و مرز مطالبات خود آشنا هستند که این اطلاع رسانی به دنبال خود آرامش روحی نیز به دنبال دارد . رسولی با یادآوری اینکه بسیاری از شرکت های تجاری خواستار نصب تبلیغات خود با رنگ آمیزی زیبا بر روی واگن های قطارها هستند ، گفت : اصلاح نمای ظاهری و نظافت واگن ها از سوی شرکت های مسافری ضروری است و نباید این امر موجب دلزدگی و نگرانی مسافران شود . وی با تاکید بر اینکه نباید با بی تدبیری و بی نظمی امکانات خوب راه آهن را از بین ببریم ، افزود : نباید شیرینی سفرهای نوروزی به کام مسافران تلخ شود . رسولی با اشاره به ضرورت تعامل ایستگاه های راه آهن در همه مناطق با سازمان آتش نشانی ، اضافه کرد : مدیران شرایط لازم برای بازرسی سازمان آتش نشانی از ایستگاه ها فراهم کنند، تا درصورت نیاز برای حفظ ایمنی بیشتر اقدامات لازم صورت گیرد . سرپرست راه آهن در ادامه اطلاع رسانی در مورد خدمات ارائه شده ریلی موجب دلگرمی مردم نسبت به بهبود و ارتقا خدمات ریلی دانست . هچنین در این جلسه حسین عاشوری قائم مقام راه آهن گزارشی از بازدید صبح امروز خود از قسمت های مختلف ایستگاه راه آهن تهران ارائه و توضیحاتی در مورد هماهنگی های انجام شده در موارد مختلف امنیتی ، زیر ساختی ، رفاهی در ایام نوروز داد .




مطالب مرتبط

ستاد نوروزی راه آهن برای انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم تشکیل شده تا خدمات مناسب در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران ارائه شود . برای سفرهای ریلی باید اجزای مختلف یک سفر خاطره انگیز ، ایمن و راحت فراهم شود .

|

در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری نو ، ۱۰ دستگاه لکوموتیو نو ، ۵ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده ، ۲ واگن مسافری نو و ۲۳ واگن مسافری بازسازی شده است .

|

باید به تمام جزییات یک سفر رضایت بخش از جمله سیر ایمن ، اعزام بدون تاخیر قطارها ، وضعیت مناسب بهداشتی و رفاهی کوپه ها ، سرمایش و گرمایش مطلوب ، سرویس‌های بهداشتی مناسب در طول مسیر و نیز داخل قطارها ، وضعیت مناسب نمازخانه های بین راهی ، پخش محتوای مناسب صوتی یا تصویری در قطارها ...

|

در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه امسال شاهد انجام ۷۲۳ پرواز بودیم که حاکی از رشد ۲۱ درصدی نسبت به عید فطر سال گذشته است .

|

در سال‌های اخیر شاخص راه‌های روستایی آسفالت استان به بیش از ۵۸ درصد رسیده است که بالاتر از میانگین کشوری است . اولویت امسال راهداری آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار است ، اولویت بعدی ماه آسفالت راه‌های روستاهای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار است .

|