بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس از محور ساری - تاکام

این محور یکی از نقاط شریانی منطقه است که ترافیک در آن به ویژه تعطیلات و آخر هفته‌ها گاهی به ۱۰ کیلومتر می‌رسد و می‌توان حجم ترافیک جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و به ویژه در ایام نوروز را با جاده‌های ارتباطی پایتخت به شمال کشور مقایسه کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از محور ساری - تاکام گفت : بهره‌برداری از این محور با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و از طرفی تلاقی آن با ترافیک عبوری جنوب شهر ساری به سوی بیش از ۲۵۰ روستا تاثیر فراوانی در افزایش ایمنی و ساماندهی ترافیک منطقه خواهد داشت . خیراله خادمی به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهر ساری از پروژه ساری - تاکام بازدید کرد و در این خصوص گفت : این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که در حال حاضر ۸.۵ کیلومتر آن زیر عبور ترافیک قرار دارد و مابقی محور در دست اقدام است . این پروژه بخشی از راه اصلی ساری - کیاسر - سمنان و دامغان - معلمان - جندق - چوپانان - اردکان است که تکمیل شدن آن نقش مهمی در حذف گلوگاه ترافیکی بین استان مازندران و سمنان دارد . خادمی با اشاره به قطعات این پروژه توضیح داد : قطعه اول به طول ۱۳.۵ کیلومتر از ساری تا هولار امتداد دارد که ساخت حدود پنج کیلومتر مسیر باقی مانده و رایزنی‌ها برای تملک اراضی در ۲.۵ کیلومتر دیگر با مقامات شهر هولار در حال انجام است .   معاون وزیر راه  وشهرسازی در خصوص قطعه دوم نیز تاکید کرد : این قطعه نیز حدفاصل شهر هولار تا سه راهی تاکام به طول ۸.۵ کیلومتر در مرحله اجرای روسازی ، زیرسازی و دیوارسازی قرار دارد . عملیات اجرایی در ۱.۵ کیلومتر از این محور به دلیل شرایط ژئوتکنیکی خاکی و رانشی بودن لایه‌‌ها متوقف شده اما در مابقی محور تاکنون هفت کیلومتر دیوارسازی با ارتفاع متوسط هفت متر انجام شده است . وی با تاکید بر تلاقی این محور با ترافیک‌های عبوری جنوب شهر ساری به سوی بیش از ۲۵۰ روستای منطقه اظهار داشت : با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور میانبر شمال - جنوب و ترافیک بالای محور علاوه بر ساماندهی ترافیک مذکور موجب افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات خواهد شد . این محور یکی از نقاط شریانی منطقه است که ترافیک در آن به ویژه تعطیلات و آخر هفته‌ها گاهی به ۱۰ کیلومتر می‌رسد و می‌توان حجم ترافیک جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و به ویژه در ایام نوروز را با جاده‌های ارتباطی پایتخت به شمال کشور مقایسه کرد . خادمی کمبود اعتبارات را طی سال‌های گذشته علت تاخیر در اجرایی شدن پروژه دانست و عنوان کرد :‌ در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای ارزیابی و اجرا تا سقف ۶۰ میلیارد تومان این پروژه به طور کامل تا پایان سال ۱۳۹۸ زیرعبور ترافیک قرار خواهد گرفت .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|