توجه ویژه دولت به توسعه و اتمام طرح های زیربنایی حمل‌ونقل در شرق کشور

در رابطه با طرح‌های اولویت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی ، سازمان برنامه و بودجه کوشش نموده علیرغم محدودیت‌های اعتباری کشور ، توجه ویژه به اتمام طرح‌های در دست اجرا را در دستور کار قرار دهد و وضعیت اعتباری مهم‌ترین طرح‌های منطقه به شرح زیر است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دولت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۵۹۸ هزار میلیون ریال برای احداث و اجرای ۶ طرح زیربنایی اولیت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی در نظر گرفته است . بر اساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات بخش حمل‌و‌نقل توسط این سازمان و با هماهنگی واحد مسئول در وزارت راه و شهرسازی (معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت مزبور) و با تایید وزیر راه و شهرسازی میان طرح‌های مندرج در پیوست شماره یک لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور توزیع شده و کوشش شده با رویکرد شبکه‌ای و ملی (و نه استانی یا منطقه‌ای) و اتخاذ راهبرد توسعه پایدار حمل‌و‌نقل ، میان طرح‌های جاده‌ای ، ریلی ، دریایی و هوایی توزیع شود . در این راستا اهدافی نظیر اصلاح نظام حمل‌ونقل و افز‌ایش سهم راه‌آهن (از طریق توسعه شبکه ، تامین ناوگان و ارتقای بهره‌وری) ، تکمیل شبکه راه‌های شریانی کشور از طریق ارتقا به بزرگراه و آزادراه ، بهبود ایمنی ، تسهیل جریان عبور و مرور کالا و مسافر در کشور و رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ظرفیتی ، افزایش ترانزیت و گسترش حمل‌ونقل ترکیبی و چند وجهی ، در پرتو توزیع و مدیریت بهینه منابع اعتباری کشور پیگیری شده اند . در رابطه با طرح‌های اولویت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی نیز ، سازمان برنامه و بودجه کوشش نموده علیرغم محدودیت‌های اعتباری کشور ، توجه ویژه به اتمام طرح‌های در دست اجرا را در دستور کار قرار دهد و وضعیت اعتباری مهم‌ترین طرح‌های منطقه به شرح زیر است :       همانگونه که مشاهده می گردد اعتبارات مهمترین طرح‌های حمل‌و‌نقل مربوط به استان خراسان جنوبی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ، نسبت به میزان ابلاغی در سال ۱۳۹۷ با افزایش چشمگیر مواجه بوده  (از جمله طرح‌های مندرج در ردیفهای ۱ و ۶ جدول) که نشان‌دهنده توجه و عنایت ویژه نظام برنامه‌ریزی و بودجه کشور و دولت ، به توسعه پایدار منطقه شرق کشور و تامین زیرساخت‌های اساسی است . در رابطه با مدیریت بدهی‌های پیمانکاران و مشاوران نیز پیشنهاد می گردد ، دستگاه‌های اجرایی ضمن پرهیز از ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار مصوب طرح‌ها ، از طریق بسیج منابع و امکانات ، اولویت بندی پروژه‌ها و قراردادهای در دست اجرا و بهبود بهره‌وری ، نسبت به استفاده بهینه از منابع اعتباری اقدام نموده تا شاهد اثربخشی بیشتر در استفاده از منابع برای توسعه طرح‌های زیرساختی در کشور باشیم .  




مطالب مرتبط

کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است که با حضور رئیس‌جمهور به طور کامل به بهره‌برداری رسید . با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان ، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک ...

|

با توجه به کمبود منابع عمومی و نیاز مبرم به تعریض آزادراه مذکور یک مدل مالی با مشارکت ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی ، ۳۰ درصدی بانک ملی ایران و ۴۰ درصدی بخش خصوصی ترسیم و در جلسه‌ای تأیید شد و به تصویب رسید .

|

پروژه تکمیل خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور ، وزارت نفت ، وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن ج. ا. ا) ، استانداری و فولاد مبارکه اصفهان با هدف ارتقا ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی در شمال غرب کشور از جمله این پروژه‌ها بود که با احداث این قطعه راه آهن ...

|

در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

|