نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل قطعه ۳ آزادراه ارومیه - تبریز

احداث این قطعه به طول ۱۷ کیلومتر باعث کاهش ۱۲ کیلومتری طول مسیر فعلی می‌شود و علاوه بر ارتقای سطح سرویس جاده نامناسب کناری دو دستگاه تونل هرکدام به طول ۲۴۰۰ متر در این مسیر ساخته خواهد شد . برای تکمیل این قطعه ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه قطعات یک و دو آزادراه ارومیه - تبریز هم اینک در دست بهره‌برداری قرار دارد ، گفت : برای تکمیل قطعه ۳ به ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است و امیدواریم قطعه چهار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد . خیراله خادمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه ارومیه - تبریز در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت : این آزادراه یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا و ارتباط دهنده دو استان آذربایجان‌غربی و شرقی است . آزادراه ارومیه - تبریز به طول ۱۷۰ کیلومتر از هفت قطعه تشکیل شده است که قطعات یک و دو به طول ۴۳ کیلومتر هم اکنون در دست بهره‌برداری قرار دارند . مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قطعه ۳ آزادراه ارومیه - تبریز را مهمترین قطعه این پروژه عنوان کرد و گفت : احداث این قطعه به طول ۱۷ کیلومتر باعث کاهش ۱۲ کیلومتری طول مسیر فعلی می‌شود و علاوه بر ارتقای سطح سرویس جاده نامناسب کناری دو دستگاه تونل هرکدام به طول ۲۴۰۰ متر در این مسیر ساخته خواهد شد . برای تکمیل این قطعه ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است . خادمی با اشاره به قطعه ۴ ازادراه ارومیه - تبریز بیان کرد : این قطعه هم اینک از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این قطعه ۳۳ کیلومتری را به بهره برداری برسانیم . در خصوص قطعات ۵، ۶ و ۷ در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم تا عملیات اجرایی را در اسرع وقت آغاز شود .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|