تشریح وضعیت آماری ایمنی راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

سیستم‌های ایمنی راه و تونل و تعمیرات به طول ۶۵ کیلومتر انجام شد و اصلاح شیب شیراوانی راه‌ها و ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی و احداث روشنایی طولی راه‌ها نیز حدود ۱۳ کیلومتر و تعمیر قزنیزهای بزرگراهی نیز در ۱۴ مورد صورت گرفت . همچنین ساماندهی پلیس راه‌های استان و پلیس راه‌های شیراز و اصفهان نیز در دستور کار قرار داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح عملکرد ایمن سازی محورهای استان از اصلاح ۶۰ نقطه حادثه‌خیز زودبازده خبر داد و گفت : در محل‌های دیربازده و قوس‌های خطرناک به دلیل لزوم اصلاح هندسی قوس‌ها نیاز به تامین اعتبار جدی وجود دارد و این محل ها اغلب دارای تصادف و پرحادثه هستند . قربانعلی مرادی با اشاره به وضعیت آماری ایمنی راه‌های استان و مراحل اصلاح آنها گفت : تاکنون ۶۰ مورد نقاط حادثه‌خیز زودبازده داشتیم و یازده مورد دیربازده اصلاح شده است . همچنین نصب نیوجرسی ۹ کیلومتر و نصب حفاظ ایمنی جانبی راه‌ها ۱۷ کیلومتر و روشنایی نقطه‌ای ۹ مورد و حدود ۲ کیلومتر و خط‌کشی راه‌ها در ۸۵۰ کیلومتر صورت گرفته است . وی با اشاره به اینکه جمع اعتبارات در قراردادهای موارد بالا حدود ۷۰۰ میلیون تومان بود ، توضیح داد : سیستم‌های ایمنی راه و تونل و تعمیرات به طول ۶۵ کیلومتر انجام شد و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها و ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی و احداث روشنایی طولی راه‌ها نیز حدود ۱۳ کیلومتر و تعمیر قزنیزهای بزرگراهی نیز در ۱۴ مورد صورت گرفت . همچنین ساماندهی پلیس راه‌های استان و پلیس راه‌های شیراز و اصفهان نیز در دستور کار قرار داشت . این مدیر استانی در ادامه گفت : محور باب میدان - یاسوج و قوس کرشک از نقاط پرحادثه و نیز قطعه‌ای از محور قبل از تونل گل زرده و پل زردک در کمربندی اصفهان از نقاط پرحادثه هستند و اغلب تمرکز ما بر رفع آن‌ها بوده است . رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع کمبود اعتبار در مواری مانند اصلاح هندسی قوس‌ها نیز توضیح داد : در محل‌های دیربازده و قوس ‌های خطرناک به دلیل لزوم اصلاح هندسی قوس‌ها نیاز به تامین اعتبار جدی وجود دارد و این محل‌ها اغلب دارای تصادف و پر حادثه هستند . عمده تصادفات در محل‌های دیر بازده است و قوس باید اصلاح شود ؛ به گونه‌ای که خاک‌برداری و دید باید باز شود . چهارخطه‌هایی هم داریم که به جداکننده وسط و نیوجرسی نیاز دارند این چهارخطه‌ها محورهای سمیرم - یاسوج ، اصفهان - یاسوج ، شیراز و یاسوج - باب میدان هستند که نیاز مبرم به نصب نیوجرسی دارند و مانع این پروژه نبود اعتبار است .




مطالب مرتبط

در سال گذشته ، بیشترین نصب روشنایی در محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه‌خیز در استان مربوط به شهرستان ازنا است .

|

هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

|

ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

|

گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راه ها بطور مستمر در سطح راه ها فعالند و سامانه ۱۴۱ نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه خلف حریم راه ها و مشکلات جاده ای ؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد .

|

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|