تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب منطقه با گسترش ترانزیت

به موازات ساخت ترمینال سلام باید سرمایه‌گذاری‌های مکمل برای توسعه هوانوردی در این مجموعه نیز شروع می شد . وقتی می‌توان حجم جابجایی مسافر را افزایش داد که پروازهای کانکشن وجود داشته باشد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید با گسترش ترانزیت به هاب منطقه تبدیل شود ، گفت : باید با پایبندی به زمان‌بندی اجرای پروژه‌‎ها ، از فرصت سوزی جلوگیری شود . محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نخستین بازدید خود از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید نگینی در منطقه باشد و پسوند "فرودگاهی" فلسفه وجودی این مجموعه است . در این بزرگترین مجموعه فرودگاهی ، تحقق سهم مسافر و بار در شهر فرودگاهی بر پایه حمل و نقل ترکیبی با محوریت حمل و نقل هوایی باید نصب العین قرار بگیرد و نباید در تحقق اهداف آن درنگ کرد . اسلامی با اشاره به اهمیت پایبندی به زمانبندی‌ها در تحقق اهداف گفت : اهداف فرودگاه نباید پلکانی و تدریجی محقق شود چرا که به فرموده مولا علی (ع) فرصت‌ها همچون ابر بهاری می‌گذرند . اهداف کیفی و کمی باید در یک زمان‌بندی مشخص به نتیجه برسند . حرکت تدریجی به معنی از دست دادن فرصت‌ها است . مدل‌های مالی برای سرمایه‌گذاری باید از طریق جذب سرمایه‌ها به روش‌های مختلف اعم از BLT، BOT، BOO یا EPCF پیش گرفته شود تا به تحقق اهداف منجر شود . ایجاد منطقه آزاد نباید موجب ازدحام شود وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم جذب سرمایه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : جذب سرمایه گذار نیز باید به گونهای باشد تا کلیه اهداف طی زمان بندی های صورت گرفته محقق شود تا شاهد شکل گیری یک هاب قدرتمند مسافر و بار در فرودگاه امام (ره) باشیم و توانمندی پیشرفت را روزافزون کنیم . اسلامی با یادآوری دستاوردهای آخوندی در سمت وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : از نگاه ژرف او و معماری صورت گرفته برای ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تشکر می‌کنم و افتخار می‌کنم چنین تفکری در این مجموعه پایه گذاری شده است. مهم است که این ایده‌ها عملی شود . وی در خصوص مزیت های منطقه آزاد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : وجود منطقه آزاد می تواند به گسترش رفت و آمدها و افزایش پروازها کمک شایانی کند و موجب توسعه بخش هوانوردی باشد . اما بارگذاری که اینجا صورت می‌گیرد نباید موجب ازدحام شود . این مجموعه باید یک اتوبان ویژه نیز داشته باشد که بتواند مسافران را سریع به مرکز شهر هدایت کند . این مسیر باید حول محور اقتصاد یک منطقه‌ که تمرکز بر حمل‌ونقل ترکیبی با محوریت هوانوردی دارد ، ایجاد شود .     ضرورت گسترش پروازهای ترانزیت وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت گسترش پروازهای ترانزیت در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : به موازات ساخت ترمینال سلام باید سرمایه‌گذاری‌های مکمل برای توسعه هوانوردی در این مجموعه نیز شروع می شد . وقتی می‌توان حجم جابجایی مسافر را افزایش داد که پروازهای کانکشن وجود داشته باشد . اگر حجم ترانزیت افزایش یابد می‌توان به رشد مورد نظر دست یافت . حجم ترانزیت نیز با داشتن برنامه‌های پابرجا ، مداوم و باکیفیت و برخورداری از خدمات جامع و مکمل افزایش می‌یابد . اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برایآغاز پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت : اتصال پروازهای داخلی به ترمینال یک کار ارزنده‌ای است که باید صورت بگیرد و همزمان با افزایش زیرساخت‌ها باید سطح خدمات نیز افزایش یابد . دولت ارائه کننده خدمات نیست بلکه باید با شناسایی محرک های اقتصادی را شناسایی کرده و فرصت آفرینی کند ، که بخش خصوصی با استفاده از این فرصت‌ها بتواند نقش خود را در توسعه ایفا کند . اهمیت استفاده از نقدینگی موجود در جامعه برای انجام پروژه‌ها وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت جذب نفدینگی موجود در کشور برای اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت : نقدینگی قابل ملاحظه‌ای در اختیار جامعه است و با استفاده از آن می‌توان پروژه‌های بزرگی در کشور اجرا کرد . مهم است که مزیت‌های این پروژه‌ها شناسایی و معرفی شود تا بتوان بهترین سرمایه‌گذاران را انتخاب کرد . سرمایه‌گذاران باید بتوانند بتوانند در زمان‌بندی‌های مقرر اهداف را دنبال کنند و ما بتوانیم شاهد شکل‌گیری یک هاب قدرتمند مسافری و باری در منطقه باشیم . منطقه آزاد در این مجموعه کسب و کارهایی را به وجود می‌آورد که حول محور شهر فرودگاهی خواهد بود و می‌تواند مزیت‌هایی را ایجاد کند که به رونق رفت‌وآمد و توسعه هووانوردی به معنای کامل کلمه منجر شود . وی در نهایت با تشکر از دست‌اندرکاران پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : در هر مقطعی از تاریخ باید از زحمات پیشینیان تشکر کرد و مراقب بود که برای آیندگان تصمیم نادرست گرفته نشود تا آن‌ها بتوانند همواره در مدار رشد و تعالی حرکت کنند و مانعی بر سر راه آن‌ها نباشد .




مطالب مرتبط

اگر اختیاراتی از جانب وزیر راه و شهرسازی در این دوره به مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) داده نمی‌شد ، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم .

|

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

|

این پروژه در کریدور شمال - جنوب نیز قرار دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی ها نشویم خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب ، شرق و غرب ، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد : در ایام تعطیلات عید فطر نیز حدود ۱۰۰۰ پرواز انجام شده و هیچ پروازی در این چند ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی به ...

|