مشخص شدن عوامل تصادف اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج و آزادراه کاشان - نطنز

به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه بر اساس یافته‌های تحلیل حوادث فوق و پس از اخذ نظرات اعضا، تصمیمات فنی و تخصصی اتخاذ شده و اقدامات لازم جهت اجرا توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول مورد جمع‌بندی ریاست جلسه قرار گرفته و به تصویب کمیسیون رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه‌ها چهار خطا به عنوان عوامل بروز حادثه برخورد اتوبوس و تانکر سوخت در شهر سنندج مشخص شد و علت حادثه کاشان - نطنز بی احتیاطی از جانب راننده ناوگان حمل سوخت به علت تغییر مسیر ناگهانی و نقض ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان گردید . نود و نهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صبح دوشنبه ۹۷.۷.۲ با ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مشارکت اعضا به منظور بررسی حادثه برخورد اتوبوس و تانکر حامل سوخت در شهر سنندج مورخ ۹۷.۴.۲۰ و محور آزادراه کاشان - نطنز مورخ ۹۷.۶.۲۶ برگزار و عوامل شکل‌گیری ، ابعاد حادثه ، علل افزایش شدت حوادث ترافیکی ، بر مبنای نظرات پلیس راهور ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، بازدید میدانی کارشناسان و دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها ، اسناد حمل‌ ، موقعیت وقوع حادثه، اخذ نظرات مسئولان مرتبط و طرح در نشست‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت . فرمانده پلیس راهور گزارش خود را از سانحه قرائت نمود و بر مبنای نظریه آن یگان علت تامه حادثه شهر سنندج ناشی از ترکیب و تقارن چهار خطا شامل بی احتیاطی راننده کشنده به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، بی مبالاتی شرکت حمل‌ونقل در عدم نظارت بر رانندگان حامل مواد سوختی ، بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم رعایت نکات ایمنی و اقدامات مسئولین شهرداری سنندج به علت ایجاد و بهره برداری غیر فنی از معابر و علت حادثه کاشان - نطنز بی احتیاطی از جانب راننده ناوگان حمل سوخت به علت تغییر مسیر ناگهانی و نقض ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان گردید . این نظریه بر اساس نظرات کارشناسان رسمی ممکن است تغییر یافته و در صورت تغییر علت تامه سانحه موضوع اعلام خواهد شد . علت تشدید کننده پیامد‌های حوادث نیز آتش سوزی ناشی از برخورد شدید اتوبوس و تریلی ناوگان سوخت بوده است . در پایان به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه بر اساس یافته‌های تحلیل حوادث فوق و پس از اخذ نظرات اعضا، تصمیمات فنی و تخصصی اتخاذ شده و اقدامات لازم جهت اجرا توسط هر یک از دستگاه‌های مسئول مورد جمع‌بندی ریاست جلسه قرار گرفته و به تصویب کمیسیون رسید .




مطالب مرتبط

در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

|

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

|

پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

|

در این ایام تعداد وسیله وارد شده به استان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه بوده که ۴ درصد افزایش داشته است و تعداد وسیله نقلیه خروجی بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار دستگاه با ۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل است . کل مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در این ایام ...

|