افتتاح ۳۵ کیلومتر از آزادراه ارومیه - تبریز در نیمه اول سال جاری

در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه - تبریز که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در راستای تکمیل بخش دیگری از کریدور آزادراهی شرق به غرب ، ۳۵ کیلومتر دیگر از آزادراه ارومیه - تبریز در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد . خیراله خادمی نقش آزادراه ارومیه –تبریز در اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی را حیاتی دانست و گفت : استان آذربایجان غربی به وسیله کوه‌ها و دریاچه ارومیه محصور است و این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در رونق بخشیدن به استان و از انزوا خارج کردن آن دارد . معاون وزیر راه و شهرسازی با این توضیح افزود : بخش‌هایی از این پروژه از جمله میانگذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سال‌ها‌ی گذشته و ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون قطعه ۴ این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند . خادمی استفاده حداکثری از توان مهندسی و اجرایی در این قطعه را در دستور کار دانست و اظهار داشت : در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه - تبریز که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد . وی با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر بین دو استان گفت : نقش این محور در توسعه اقتصادی استان های آذربایجان شرقی و غربی علاوه بر گسترش صنعت توریسم و گردشگری در توسعه ترانزیت منطقه‌ای و رونق سایر بخش‌‌های اقتصادی و محرومیت زدایی از روستاها و سکونتگاه‌های منطقه نیز نقش آفرینی می‌کند . مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین کاهش ۱۲۵ کیلومتری فاصله و زمان سفر به ویژه در حمل و ترانزیت بار در کریدور شرق به غرب را از دیگر مزایای بهره‌مندی از این آزادراه عنوان کرد .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|