برنامه‌ریزی شرکت واگن پارس برای ساخت ۶۰۰ دستگاه واگن باری در سال جاری

استراتژی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی قراردادهای توسعه ناوگان نشان می‌دهد که صنعت ریلی می تواند نفس بکشد و برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو ابتکار عمل صورت گرفته در زمینه تامین مالی اظهار کرد : در اولین ابتکار با تضمین شرکت راه‌آهن برای اولین‌بار در ایران بخش‌خصوصی موفق به دریافت ۱۰۵ میلیارد تومان اوراق صکوک می‌شود ، همچنین در ابتکار دوم برای تأمین مالی بین‌المللی ۷۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود که تضامین مورد نیاز آن نیز از سوی شرکت راه‌آهن تأمین می‌شود . عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از خط تولید کارخانه واگن پارس اراک اظهار کرد : خیلی خوشحالم تلاش‌های انجام شده طی چند سال گذشته و به‌ویژه پس از برجام به ترتیب در حال به ثمر رسیدن است . قرارداد تأمین حدود ۶ هزار واگن باری و حدود ۱۰۰۰ واگن مسافری ، همچنین قرارداد تأمین لوکوموتیو با مشارکت روس‌ها منعقد شده است . آخوندی با بیان اینکه شرکت واگن پارس در سال ۹۶ حدود ۳۱۰ دستگاه واگن باری و ۵۰ دستگاه واگن مسافری تحویل مشتری داده است ، گفت : این کارخانه امسال برای ساخت ۶۰۰ دستگاه واگن باری و ۵۰ دستگاه واگن مسافری برنامه‌ریزی کرده است . وی با اشاره به تجهیز بخش لوکوموتیوسازی کارخانه واگن پارس خاطرنشان کرد : امروز قرارداد ساخت ۵۰ لوکوموتیو دیزل - الکتریک به‌منظور انتقال دانش و فناوری روز دنیا به شرکت‌های ایرانی منعقد شد که بر اساس این قرارداد مونتاژ و ساخت در کارخانه واگن پارس ، تأمین مالی از سوی صندوق توسعه ملی و تضامین از سوی شرکت راه‌آهن انجام شده است . بدین ترتیب بخش خصوصی موفق به سرمایه گذاری در زمینه لوکوموتیو و ناوگان با تضامین شرکت راه‌آهن می‌شود . آخوندی با توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و اولویت آن پس از توسعه خطوط و شبکه اظهار کرد : استراتژی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی قراردادهای توسعه ناوگان نشان می‌دهد که صنعت ریلی می تواند نفس بکشد و برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کند . وی در پایان با اشاره به راهکارهای اتخاذ شده در دولت برای بهبود وضعیت کارخانه هپکوی اراک به عنوان قطب ساخت ماشین آلات راهسازی کشور بیان کرد : مشکلات این کارخانه به طور مرتب از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت پیگیری می‌شود و در خصوص رفع مشکلات این کارخانه راهکارهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور با هدف خرید محصولات این کارخانه در صورت تامین بودجه و اعتبارات لازم در دولت مطرح شده است بنابراین این کارخانه نیز باید در راستای ورود به بازار رقابتی هدفگذاری کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|