بهره برداری از قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران در دولت دوازدهم


تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان می باشد که اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : یک شرکت هندی به ذوب آهن اصفهان معرفی شد تا با تحویل مواد اولیه و شمش به ذوب آهن ، ریل ملی کشور به تولید انبوه برسد . مازیار یزدانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ، افزود : تولید انبوه ریل ملی در کشور برای ما اهمیت زیادی دارد و هرچه ذوب آهن اصفهان ریل بومی تولید کند در شبکه ریلی و خطوط مترو مورد استفاده قرار خواهد گرفت . قرارداد راه اندازی خط تولید ریل ملی در تیر سال ۱۳۹۳ با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در ذوب آهن به امضا رسید و این خط تولید با مشخصه فنی (UIC60) بعنوان بزرگترین واحد تولید ریل آهن در خاورمیانه ۱۳ آبان سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید . برای اجرای طرح تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان ۲۸.۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۵۷۳ میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است . این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۴۰۰ هزار تُن ریل طبق استانداردهای اروپایی احداث و به بهره برداری رسیده است . همچنین اولین قرارداد فروش ریل ملی ۲۷ مهر سال گذشته ( ۱۳۹۵ ) از سوی احمد صادقی مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و محسن پور سیدآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امضا شد . بر اساس این قرار داد ذوب آهن اصفهان بعنوان نخستین تولیدکننده ریل در خاورمیانه متعهد است ۴۰ هزار تُن ریل موسوم به 'C33' را تحویل راه آهن دهد . معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان هشتم مرداد امسال از تحویل ۸۰ هزار تُن ریل ملی به وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال خبر داد . معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست خبری همچنین از ساخت خطوط ریلی قطارهای پرسرعت در مسیر تهران - قم - اصفهان به عنوان مهمترین پروژه بزرگ راه آهن در شبکه ریلی کشور نامبرد و افزود : در صورتی که گشایش اعتبارات مالی توسط شبکه بانکی به موقع انجام شود، قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان در دولت دوازدهم قابل بهره برداری است . تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان می باشد که اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است . این پروژه ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن در استان اصفهان می باشد و از این ۳۰۰ کیلومتر فقط احداث و آماده سازی ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده است . هم اکنون طول خطوط ریلی کشور به بیش از ۱۳ هزار کیلومتر رسیده و دولت در نظر دارد در پایان برنامه ششم توسعه طول شبکه ریلی کشور به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد و امسال ۹۱۹ کیلومتر خط آهن جدید به بهره برداری می رسد .




مطالب مرتبط

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

|

راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

|

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن یزد از بارگیری و تخلیه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محمولات به وسیله ۱۵۰هزار دستگاه واگن در راه‌آهن یزد خبر ...

|