سرمایه گذاری واقعی در صنعت هوانوردی با آزادسازی نرخ بلیت


در کنار فشار تحریم ها که در طول سال های گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیر گذار بود ، ما گرفتار بیماری واپسگرایی بودیم و سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان ده به شمار می رفت . 

به کزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سال گذشته جابجایی مسافر در بخش هوایی کشور ۱۹ درصد رشد داشت ، گفت : صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می کند . علی عابدزاده شامگاه سه شنبه به مناسبت روز جهانی هواپیمایی کشوری و بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان صنعت هواپیمایی افزود : دانشکده هواپیمایی ، هویت صنعت حمل و نقل هوایی است و چنانچه این هویت از صنعت گرفته شود در واقع شناسنامه و هویت خود را از بین برده ایم . دانشکده صنعت هواپیمایی دارای دو بال علمی و حرفه ای گرایی است و باید همزمان با تقویت مباحث علمی ، بال حرفه ای خود را تقویت کند .  وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم که برای علم و دانش هزینه کنیم و اگر سیاست گذاری ما درست باشد آینده خوبی پیش روی صنعت خواهد بود ، تصریح کرد : ظرف ۴ تا ۵ سال اخیر دهها شرکت دانش بنیان تشکیل شده و کارهای بزرگی توسط این شرکت ها صورت گرفته و خوشبختانه این دانش در حال ورود به صنعت هوایی است . عابدزاده درباره جذب نیروهای انسانی در حال تحصیل به بازار کار صنعت حمل و نقل هوایی ، گفت : بازار داخلی ایران بازاری ۵۰ میلیونی بوده و پاسخگوی دانشجویان فارغ التحصیل رشته های مرتبط با صنعت هوانوردی است . شبکه داخلی در برخی مسیرها قابلیت افزایش چند برابری را دارد ؛ به عنوان مثال مسیر پروازی کیش اکنون به ۱۴ نقطه متصل است و قابلیت اتصال به ۵۰ نقطه هوایی کشور را دارد . وی با اشاره به رفع برخی موانع پیش رو برای ارتقای صنعت حمل و نقل هوایی خاطر نشان کرد : ساختار اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی در گذشته ساختار بیمارگونه ای بود و اجازه شکوفایی استعدادها را نمی داد اما خوشبختانه با آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی زمینه های سرمایه گذاری واقعی در صنعت فراهم شده است . در کنار فشار تحریم ها که در طول سال های گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیر گذار بود ، ما گرفتار بیماری واپسگرایی بودیم و سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان ده به شمار می رفت .  وی اظهار داشت : اما با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در طول ۲ سال گذشته ، اکنون این بیماری از صنعت خارج شده و به بستر استاندارد بازگشتیم و به طور حتم تحولات شگرفی برای صنعت ایجاد خواهد شد ، چرا که تاکنون این ساختار بیمارگونه باعث توقف توسعه صنعت شده بود . عابدزاده با بیان اینکه صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می کند ، افزود : مدل اداره سازمان ، خطوط هوایی ، فرودگاه ها در حال تغییر است به گونه ای که در سال گذشته شاهد رشد ۱۹ درصدی جابه جایی مسافر در بخش هوایی بودیم .




مطالب مرتبط

علی رغم دستیابی به موفقیت های چشمگیر در این صنعت اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و این نقطه مطلوب از نظر ما رضایتمندی مردم و پاسخ گویی به نیازها و تقاضاهای موجود از این صنعت است .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|