تاکید بر کاهش استفاده از کربن در صنعت کشتیرانی


افزایش قابل توجه در هزینه های سوخت دریایی سال ۲۰۲۰ میلادی و به موجب قانون اجباری جهانی مبنی بر استفاده از سوخت کم سولفور پیش بینی می شود . این امر کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ای چون CO2 را افزایش می دهد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، اتاق بین المللی کشتیرانی (ICS) با حضور در کنفرانس Cop23 سازمان ملل که در شهر Bonn برگزار شد بر اقدامات سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر کاهش کربن در صنعت کشتیرانی تاکید کرد و با اعلام دیدگاههای خود از این سازمان خواست تا اهداف بلندمدت و مناسب خود را بار دیگر و بر اساس درصد توافق شده بازنگری کند . مدیر سیاست های اتاق گفت : کشورها باید توافق خود مبنی بر رقم کاهش انتشار کربن را با توجه به اقدامات اولیه سازمان بین المللی دریانوردی تا ماه آوریل آینده اعلام کنند . این موضوع نگرانی هایی را در خصوص اقتصادهای بزرگ برای چین و هند در خصوص تاثیرات آن بر تجارت آینده و توسعۀ پایدار آن ها به همراه دارد . اتاق بین المللی کشتیرانی خاطر نشان کرد : نمایندگان اتحادیه اروپا و جزایر پاسفیک کاهش انتشار این آلاینده مضر را تا ۷۰ درصد و تا سال ۲۰۵۰ میلادی اعلام کرده اند و ژاپن در آخرین اطلاع رسانی از کاهش ۶۰ درصدی کربن تا سال ۲۰۶۰ میلادی خبر داده است . در این راستا ، مدیر سیاست های ICS اقدام نمایندگان اتحادیه و جزایر پاسفیک را دور از انتظار و اقدام ژاپن را واقعی خواند . این گزارش ادامه داد : علاوه بر هر گونه اقدامی که IMO برای محیط زیست و پاکی هوا انجام می دهد ، اقدامات اولیۀ رگولاتورها نیز به کاهش آلاینده ها در کوتاه مدت منجر می شود . افزایش قابل توجه در هزینه های سوخت دریایی سال ۲۰۲۰ میلادی و به موجب قانون اجباری جهانی مبنی بر استفاده از سوخت کم سولفور پیش بینی می شود این امر کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ای چون CO2 را افزایش می دهد . مدیر سیاست های ICS در ادامه این گزارش ضمن اشاره به دیدگاه اتاق مبنی بر رساندن انتشار آلاینده مذکور به صفر گفت : اتاق بین المللی کشتیرانی تصمیم دارد انتشار آلایندۀ CO2 را در نیمۀ دوم قرن حاضر به صفر برساند . ما بر این باوریم که این هدف با استفاده از سوخت های جایگزین و تکنولوژی های روز دست یافتنی است . تکنولوژی ها شامل باتری ، سوخت سلولی ، هیدروژن و موارد دیگری هستند که تاکنون ناشناخته باقی مانده اند . با این حال ، احتمال آنکه ناوگان جهان بتواند از سوخت های جدید جایگزین طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده نهایت بهره را ببرد ، کم است .




مطالب مرتبط

برگزاری گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در کشور لهستان

برگزاری گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در کشور لهستان

شعار امسال روز جهانی دریانوردی "آیمو میراث ما ؛ کشتیرانی بهتر برای آینده ای بهتر" است و جمهوری اسلامی ایران با تصویب شورای آیمو در سال ۲۰۲۱ میلادی میزبان این رویداد بزرگ دریایی جهان خواهد بود .

|

نجات جان ۱۱ خدمه شناور صیادی ایرانی در آب های آزاد

نجات جان ۱۱ خدمه شناور صیادی ایرانی در آب های آزاد

طبق اظهارات ناخدای شناور صیادی ، بر اثر طوفان شدید شناور آنها دچار آبگرفتگی و در نهایت غرق شده است .

|

برگزاری نشست تامین ایمنی و امنیت دریانوردی در دریای خزر

برگزاری نشست تامین ایمنی و امنیت دریانوردی در دریای خزر

ایمنی و امنیت و حفظ محیط زیست دریا تنها در سایه مشارکت و همکاری توأم با همدلی همه کشورهای حاشیه دریای خزر امکان‌پذیر است .

|

تشریح جزئیات نشست تامین ایمنی دریانوردی دریای‌خزر

تشریح جزئیات نشست تامین ایمنی دریانوردی دریای‌خزر

اگر کنوانسیون های IMO بخواهد در دریای خزر اعمال شود باید کشورهای پیرامون حاشیه دریای خزر ، تعامل کنند تا چه الزاماتی از کنوانسیون باید تهیه شود .

|

ابلاغ خط مشی کیفیت سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۳۹۷

ابلاغ خط مشی کیفیت سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۳۹۷

توسعه مسافرت‌های دریایی و گردشگری در سواحل و بنادر شمالی و جنوبی کشور و نیز بسط فرهنگ ، دانش و پذیرش مسئولیت‌اجتماعی در حیطه وظایف و ماموریت‌های سازمان با تلاش برای افزایش اطمینان ، رفاه ، بهبود خدمات و حفاظت از حقوق مشتریان ، شهروندان و سایر ذینفعان دو مورد از خط مشی کیفیت ...

|