اهداف برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب


موقعیت کشور ایران و گستردگی آن باعث شده مستعد وقوع بلایای طبیعی از جمله سیلاب باشد که سالانه به زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله پل‌ها و شریانهای حیاتی ، خسارات فراوانی وارد می‌کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل ، شریان‌های حیاتی ، بلایای جوی و طوفان با بیان اینکه «لزوم توجه خاص به ورود مدیریت بحران در حوزه مدیریت سیلاب اجتناب‌ناپذیر است.» ابراز داشت : هدف اصلی برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلآب کنفر بحث روی راهکارهای پیش‌بینی دقیق‌تر به لحاظ زمانی و مکانی و شناسائی و معرفی شیوه‌های پیشگیری و ... است . مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل ، شریان‌های حیاتی ، بلایای جوی و طوفان در پیامی اهداف برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب را تشریح کرد . متن پیام به شرح زیر است : «موقعیت کشور ایران و گستردگی آن باعث شده مستعد وقوع بلایای طبیعی از جمله سیلاب باشد که سالانه به زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله پل‌ها و شریانهای حیاتی ، خسارات فراوانی وارد می‌کند . این خسارت مالی زمانی که با خسارات جانی توأم می‌شود جبران‌ناپذیر خواهد بود . شبکه راه‌های کشور نیز دارای گستردگی زیادی بوده و بسیاری از نقاط مختلف کشور با تنوع آب و هوایی مختلف را پوشش می‌دهد به طوری که بسیاری از خطوط حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از مناطق جغرافیایی در معرض خطر سیل عبور می‌کنند و از آسیب‌پذیری نسبتاً بالایی در برابر خطر بالقوه سیل برخوردار هستند . بنابراین لزوم توجه خاص به ورود مدیریت بحران در حوزه مدیریت سیلاب اجتناب‌ناپذیر است . در این راستا مرکز تدوین مقررات ، ایمنی حمل‌ونقل ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به منظور ایجاد هماهنگی در مقوله پیش‌بینی سیل و طوفان (امور مربوط به سازمان هواشناسی) ، آمادگی ، مقابله و بازسازی (امور مربوط به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، معاونت معماری و شهرسازی) ، اقدام به همکاری در برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلآب نمود . هدف اصلی این کنفرانس بحث روی راهکارهای پیش‌بینی دقیق‌تر به لحاظ زمانی و مکانی و شناسائی و معرفی شیوه‌های پیشگیری و ... می‌باشد .




مطالب مرتبط

تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

هر فرودگاه باید دستورالعمل برفروبی ویژه خود را تهیه و تا پایان مرداد ماه به دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارسال کند . همچنین هر فرودگاه ملزم است ، تا پایان شهریور ماه هرسال، اولین جلسه نحوه مواجهه و مقابله را برگزار و نیز گزارش آمادگی پرسنلی و تجهیزاتی ...

|

بهره برداری از فاز نخست پل سوم بشار یاسوج در آینده نزدیک

بهره برداری از فاز نخست پل سوم بشار یاسوج در آینده نزدیک

این طرح تاکنون ۳۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک ۲۱ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شد .

|

انتصاب قائم مقام شرکت راه آهن

انتصاب قائم مقام شرکت راه آهن

عاشوری پیش از این ، عهده دار سمت هایی از قبیل مدیرکل دفتر مهندسی شرکت رجا ، معاون اجرایی شرکت قطارهای مسافری رجاء ، معاون فنی شرکت قطارهای مسافری رجاء، مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری ، مدیرعامل واگن پارس ، مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل ، معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه ...

|

عدم تناسب خدمات در آزادراه خرم‌آباد - پل زال با افزایش عوارض

عدم تناسب خدمات در آزادراه خرم‌آباد - پل زال با افزایش عوارض

بر اساس قرارداد مشارکتی احداث آزادراه ، عوارض باید سالیانه افزایش یابد این در حالی است که در آزادراه خرم‌آباد - پل زال عوارض پس از ۲۰ ماه افزایش یافته ، از طرفی افزایش عوارض در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بر اساس ضوابط برنامه‌ریزی شده است .

|

۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

این محور ارتباط استان های آذربایجان شرقی ، غربی ، گیلان ، اردبیل و قزوین را با مرکز ، جنوب و شمال کشور با سهولت بیشتر روبرو می کند و با فعال سازی آن دیگر لزومی به ورود ترافیک از ۱۱ استان به پایتخت نخواهد بود .

|