پروژه خط آهن میانه - تبریز در اولویت برقی شدن


با توجه به اینکه خط آهن میانه - تبریز یک مسیر جدیدی است و به زودی به افتتاح می‌رسد . این مسیر جدید ، مسیر کوتاهتری است و با برقی شدن این خط ، زمان سفر تا یک سوم کاهش می یابد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از مذاکره با آلمانی‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت برقی کردن خط آهن میانه - تبریز خبر داد . مازیار یزدانی در باره سهم راه آهن تبریز از خط اعتباری اتریش ، گفت : در حال رایزنی هستیم که آیا می توان از بخشی از این فاینانس برای خرید ریل از این کشور اقدام کرد یا خیر . کشور اتریش از ظرفیت قوی تولید ریل ، سوزن ، تجهیزات ماشین آلات مکانیزه خطی ، تجهیزات رادیویی برخوردار است . به این فکر هستیم که از محل همین اعتبارات برای تامین این اقلام اقدام کنیم اما هنوز چیزی قطعی نیست . معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه آهن ادامه داد : ریلی که از هند وارد می شود ادامه همان قرارداد قبلی با هندی‌ها است و هنوز تمام پکیج‌های ۱۰ هزار تنی ریل مورد قرارداد با هندی‌ها وارد کشور نشده است . یزدانی با بیان این که برقی‌سازی خط آهن گرمسار - اینچه برون در دستور کار قرار دارد گفت : پروژه دیگری که در اولویت برقی شدن قرار دارد ، خط آهن میانه – تبریز است که به دنبال تامین منابع مالی اجرای این پروژه هستیم . با توجه به اینکه خط آهن میانه - تبریز یک مسیر جدیدی است و به زودی به افتتاح می‌رسد . این مسیر جدید ، مسیر کوتاهتری است و با برقی شدن این خط، زمان سفر تا یک سوم کاهش می یابد . معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با بیان این که مطالعات برقی شدن راه آهن میانه - تبریز انجام شده است ، گفت : برای انجام این پروژه به ۱.۵ میلیارد یورو منابع نیاز داریم و به دنبال تامین این منابع مورد نیاز هستیم . اخیرا با آلمانی برای تامین مالی این پروژه وارد مذاکره شده‌ایم اما این مذاکرات هنوز نهایی نشده است . بخش انتهایی این خط آهن ، برقی است و اگر مسیر تهران - تبریز هم برقی شود ، مسیر مشهد تا مرز ترکیه را به صورت خط آهن برقی خواهیم داشت .   




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|