پرداخت بدهی پیمانکاران راهسازی با انتشار اسناد خزانه اسلامی


بودجه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور بسیار محدود بوده است و نمایندگان مجلس و مسئولان باید نسبت به همین بودجه‌ای که تخصیص یافته از آقای آخوندی انتظار اجرای برنامه‌ها را داشته باشند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به عملکرد قابل قبول وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم اظهار داشت : آخوندی توانست در شرایط تنگنای مالی دولت تمام بدهی‌های انباشت پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد . با اشاره به تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی برای پرداخت بدهی‌های پیمانکاران در دولت یازدهم اظهار داشت : خوشبختانه با سیاست‌های اتخاذ شده و با همکاری تیم اقتصادی دولت ، وزیر راه و شهرسازی توانست بدهی‌های انباشته پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد . وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی در پرداخت بدهی‌های پیمانکاران سیاستی رادر پیش گرفت که وزارت راه و شهرسازی هم مجری آن سیاست‌های کلی بود ، ادامه داد : سیاست دولت یازدهم برای پرداخت بدهی پیمانکاران انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت بوده که این موضوع هم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید . دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی با بیان اینکه این سیاست در سال های گذشته با عنوان اوراق قرضه ملی هم به اجرا رسیده بود گفت : مهم‌ترین انتقاد ما به سیاست‌های دولت در پرداخت بدهی پیمانکاران ، نرخ تنظیم این اوراق بود که چیزی حدود ۳۶ درصد از ارزش این اوراق به عنوان حق واسطه‌گری از دست می‌رفت . البته تاکید می‌کنم وزارت راه و شهرسازی مجری این سیاست بوده و مجموعه دولت در این باره تصمیم گرفت . آزاد با اشاره به استقبال پیمانکاران از اسناد خزانه اسلامی اظهار داشت : به هرحال در شرایط تنگنای مالی دولت اتخاذ این سیاست و اجرای آن و اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران در اولویت قرار گرفت جای تقدیر دارد . آزاد با تاکید بر اینکه باید دید چه امکاناتی در اختیار وزیر راه وشهرسازی قرار دادند و چه انتظاراتی از وی داشتند ، گفت : بودجه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور بسیار محدود بوده است و نمایندگان مجلس و مسئولان باید نسبت به همین بودجه‌ای که تخصیص یافته از آقای آخوندی انتظار اجرای برنامه‌ها را داشته باشند . دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با تاکید بر اینکه کارنامه آخوندی را در وزارت راه و شهرسازی بسیار قابل قبول می‌دانم ، گفت : در چهار سال گذشته با همین بودجه محدود در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابع آن ۸۰۰ کیلومتر خط دوم راه‌آهن ساخته شد . همچنین ۳۷۰ کیلومتر شبکه ریلی بازسازی شد . ۲۲۰ کیلومتر آزادراه از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرا رسید و ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی و ۳ هزار کیلومتر راه اصلی و ۶هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی احداث و تکمیل شد . وی افزود : همچنین ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راهی بهسازی شد و آسفالت‌های این شبکه جاده‌ای بازسازی و ترمیم شد . این پروژه‌ها تنها بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بوده است که معتقدم اگر نسبت به تفکیک وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اقدام می‌شد شاهد عملکرد موفق‌تری از آقای آخوندی در بخش حمل و نقل و ترابری بودیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

|

در استان گلستان همانند کل کشور کارگاه بزرگ عمرانی فعال ست و پروژه های بزرگی در این استان احداث شده و به بهره برداری رسیده است . یکی از این پروژه ها بهسازی محور بندر ترکمن به آق قلا می باشد که از مطالبات جدی مردم و جزو مصوبات سفر قبلی ریاست محترم جمهور بود .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|