سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری در راه آهن قم - اراک


تفاهم‌نامه همکاری میان راه‌آهن ایران و راه‌آهن ایتالیا نقطه عطفی در روابط و همکاری بین دو کشور است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل امور بین الملل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه «۱۵ درصد هزینه‌های ساخت راه‌آهن سریع السیر از منابع داخلی تامین می‌شود» گفت : یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای سرامیه گذاری در این پروژه پیش بینی شده که از این میزان یک میلیارد دلار برای احداث خط و ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین ناوگان هزینه خواهد شد . عباس نظری در مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از احداث خط سریع السیر قم - اراک به طول ۱۱۷ کیلومتر به وسیله ایتالیایی‌ها در آینده نزدیک خبرداد و گفت : قرارداد احداث این پروژه بصورت فاینانس است . منابع مالی ساخت پروژه خط سریع السیر قم - اراک ۸۵ درصد بصورت خارجی و تنها ۱۵ درصد از منابع داخلی تامین می‌شود . مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرعت قطار مورد نظر را ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت : شش رام قطار برای این مسیر پیش بینی شده است . در حال حاضر مطالعات امکان سنجی و طراحی مقدماتی این مسیر به وسیله ایتالیایی‌ها انجام شده است . نظری ضمن اشاره به انعقاد موافقت نامه ساخت پروژه راه آهن قم – اراک بین دو کشور ایران و ایتالیا اظهار داشت : بر اساس این موافقت نامه در مدت شش ماه باید قرارداد پروژه مورد نظر بسته شود . وی مدت زمان اجرای پروژه خط ۱۱۷ کیلومتری سریع السیر قم - اراک را سه سال اعلام کرد و گفت : این پروژه در تحول و شکوفایی اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است . مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد : تفاهم‌نامه همکاری میان راه‌آهن ایران و راه‌آهن ایتالیا نقطه عطفی در روابط و همکاری بین دو کشور است .




مطالب مرتبط

با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|