فعالیت دفتر کارگروه کریدور جنوب به غرب در تهران


طبق توافق میان اعضا ، سازمان این کریدور ظرف یک ماه آینده با پیشنهادی که قرار است از سوی راه‌آهن آذربایجان مطرح شود مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم نهایی در مورد آن اتخاذ شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری نشست ۵ جانبه میان روسای راه‌آهن‌ کشورهای ایران ، آذربایجان ، گرجستان ، اوکراین و لهستان در آذربایجان گفت : این جلسه با هدف تعریف کریدوری حمل‌و‌نقل ترکیبی به نام جنوب - غرب و بررسی حمل بار از جنوب شرق آسیا ، هندوستان ، کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاکستان به اروپا و بالعکس برگزار شد . حسین عاشوری از برگزاری جلسه‌ای در تاریخ ۲۹ خرداد با حضور روسای راه‌آهن‌های ایران ، آذربایجان ، گرجستان ، اوکراین و لهستان در شهر باکو آرذبایجان با هدف تعریف کریدوری تحت عنوان کریدور جنوب به غرب خبر داد و گفت : هدف از برگزاری جلسه ، تعریف این کریدور و بررسی حمل بار از جنوب شرق آسیا ، هندوستان ، کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاکستان به اروپا و بالعکس بود . طبق نتایج بررسی در این جلسه ، قرار شد راه‌آهن‌های ۵ کشور به صورت حمل‌ونقل ترکیبی زمینه جابجایی بار در قالب این کریدور از خلیج فارس به دریای سیاه و سپس به اروپا فراهم شود . رئیس کمیته ترانزیت شرکت راه‌آهن ایران بیان داشت : در این اجلاس مسیر دقیق مشخص شد که عبارت است از ؛ بمبئی هند - بندرعباس ایران - آستارای آذربایجان - بندر باتومی و پوتی در گرجستان - بندر اوکراین - لهستان ( به صورت ریلی) که از آنجا بار به داخل اروپا توزیع می‌شود . عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن با اشاره به تاسیس سازمان این کریدور نیز گفت : طبق توافق میان اعضا ، سازمان این کریدور ظرف یک ماه آینده با پیشنهادی که قرار است از سوی راه‌آهن آذربایجان مطرح شود مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم نهایی در مورد آن اتخاذ شود . همچنین قرار شد دفتر کارگروه این کریدور نیز در تهران تشکیل شود تا در زمینه‌های تحلیل و بررسی جذب و رفع موانع و مشکلات حمل بار در این مسیر فعالیت کند . به گفته عاشوری سامانه اینترنتی کریدور جنوب - غرب توسط راه‌آهن آذربایجان طراحی خواهد شد . جلسه‌ای در سطح راه‌آهن‌های کشورهای عضو ظرف سه ماه آینده به منظور پیگیری اقدامات انجام شده در راستای پیگیری اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی این کریدور برگزار خواهد شد . رئیس کمیته ترانزیت شرکت راه‌آهن با اشاره به ارائه تعرفه‌های پیشنهادی کشورها در جلسه مذکور تصریح کرد : قرار شد ظرف یک ماه آینده نرخ تعرفه و جدول زمانی سیر بار که توسط کارگروه تهیه می‌شود نهایی گردد و سپس در اختیار صاحبان بار و شرکت‌های فورواردر قرار گیرد تا در آینده راه‌اندازی قطار آزمایشی برای سیر در کریدور تصمیم نهایی اتخاذ شود .‌




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|