پیوستن کریدور زاگرس به کریدور بین‌المللی تراسیکا


برای اقتصادی کردن این محور سریع ، مطمئن و ارزان که در برگیرنده ۲۶ کشوری که در مسیر تجارت چین به غرب آسیا و شرق اروپا و غرب واقع شده‌اند است ، مطالعاتی انجام‌شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تصویب و پیوستن کریدور زاگرس معروف به کریدور شماره ۱۰ به کریدور بین‌المللی تراسیکا خبر داد و گفت : باید بخش نرم‌افزاری این کریدور شامل امور گمرکی ، ترخیص و واردات کالا مورد بازنگری قرار گیرد . امیر امینی درباره بررسی مطلوبیت معرفی کریدور شماره ۱۰ (بندر امام خمینی - مرز بازرگان) و راه‌های تجاری‌سازی آن اظهار داشت : امروز این همایش برای بررسی مطلوبیت کریدور زاگرس به‌عنوان پیونددهنده مرزهای شمالی و غربی کشور با بندر امام در جنوب برگزار شد . این کریدور به طول ۱۴۱۰ کیلومتر اساساً خروجی طرح جامع حمل‌ونقل ما است تا بتوانیم مجدد جایگاه ترانزیتی و حمل‌ونقلی کشور در عرصه بین‌المللی تجارت از مسیر شرق به غرب و از شمال به جنوب را در دست بگیریم و مسیر عبور کشورهای هدف شویم . معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نتایج مطالعات انجام‌شده در خصوص کریدور زاگرس گفت : این کریدور ۲۰ درصد جمعیت کشور را که در حاشیه این کریدور سکونت دارند در بر می‌گیرد و آنها می‌توانند محور توسعه این کریدور باشد . همچنین پتانسیل دیگری نیز دارد و می‌تواند تجارت حدود ۲۰۰ میلیون نفر در مسیر ترانزیتی آسیا و اروپا را تأمین کند . برای اقتصادی کردن این محور سریع ، مطمئن و ارزان که در برگیرنده ۲۶ کشوری که در مسیر تجارت چین به غرب آسیا و شرق اروپا و غرب واقع شده‌اند است ، مطالعاتی انجام‌شده است . معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «۲۶ کشوری که از این مسیر می‌توانند اقدام به ترانزیت کالا کنند به‌ عنوان کشورهای هدف مشخص‌شده‌اند» گفت : این کریدور می‌تواند در توسعه کشور در زمینه‌های صنعت و کشاورزی و گردشگری و تجارت بین‌المللی نقش عمده‌ای ایفا کند . معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از تصویب کریدور شماره ۱۰ به‌عنوان بخشی از کریدور بین‌المللی تراسیکا خبر داد و گفت : طبیعتاً باید بخش نرم‌افزاری این کریدور شامل امور گمرکی ، ترخیص و واردات کالا مورد بازنگری قرار گیرد تا در آینده موجب توسعه کشور شود . امینی در پایان با اشاره به چگونگی مشارکت سرمایه‌گذار خارجی و بخش خصوصی داخلی بیان داشت : مذاکراتی با شرکت ایتالیایی آناس انجام‌شده و بخشی از این محور به‌صورت BOT و بخشی دیگر به‌صورت BLT با مشارکت طرف داخلی و خارجی انجام می‌شود . همچنین بخشی دیگری با منبع دولت در حال سرمایه‌گذاری است .




مطالب مرتبط

طی سه سال اخیر ۷۰۴ میلیارد تومان برای روکش راه‌ها ، ۲۴۷ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی و حفاظ میانی و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان هزینه شده است . استان کردستان در ۶ ماه اول سال جاری ۸.۳ درصد کاهش تلفات جاده‌ای را داشته است که رتبه اول کشوری را کسب کرد ، ...

|