آغاز عملیات حذف نقاط حادثه خیز محور سورشجان - سودجان


ترددهای بالای جاده‌ای در استان و شرایط جوی استان موجب می‌شود آمار تصادفات خصوصاً واژگونی ۱۷ درصد افزایش یافته و عمده این تصادفات به دلیل واژگونی و ناشی از رفتار راننده‌ها است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد گفت : به منظور بالا بردن ایمنی تردد جاده‌ای از آذرماه امسال عملیات اجرایی حذف نقاط پر تصادف محور سورشجان - سودجان ، مطالبه چندین ساله مردم بخش لاران ، مردم استان و گردشگران آغاز شد. علیرضا مالکی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد با اعلام این خبر گفت : عملیات اجرایی حذف پیچ جاده ورودی شهر هارونی به طول ۹۱۲ متر با حجم خاک‌برداری و ترانشه برداری به مقدار ۲۳ هزار و ۸۲۸ مترمکعب و خاک‌ریزی به حجم ۳۹۸۵ مترمکعب، در حال انجام است . وی ضمن بیان نکات فنی این پروژه گفت : حجم بیس ۳۲۹۲ مترمکعب و مقدار ۸۳۲۲ کیلوگرم پریمکت و آسفالت قریب به ۸۸ هزار مترمربع است که با برآوردهای انجام شده مبلغ ۸ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است . با حذف این نقطه حادثه‌خیز علاوه بر بالا بردن ضریب ایمنی نسبت به آزادسازی و شانه سازی حریم راه اقدام شد. سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد همچنین از حذف نقطه حادثه‌خیز وانان در این محور به طول ۲۳۰ متر و خاک‌برداری و ترانشه برداری به حجم ۱۵۰۰۰ مترمکعب خبر داد که با برآورد هزینه‌ای به مبلغ کل برآورد ۵ میلیارد ریال در حال اتمام است . علیرضا مالکی با اشاره به آزادسازی و حذف نقطه حادثه‌خیز اسدآباد گفت : این عملیات با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از ابتدای آذرماه امسال آغاز شد که پس آزادسازی تخریب و عقب‌نشینی ساختمان‌ها و درختان کنار مسیر به طول ۲۲۰ متر ، احداث دیوار حائل جهت تعریض مسیر به حجم ۴۰۰ مترمکعب و انجام خاک‌ریزی با مصالح تونان جهت اصلاح مسیر به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب انجام شد . وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شد و اصلاح هندسی و فنی جاده شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور باشیم . شایان ذکر است : به ازای هر یک کیلومتر راه در استان چهارمحال و بختیاری یک پیچ خطرناک وجود دارد و از سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری ، یک هزار کیلومتر راه شامل ۱۵۱ گردنه است . ترددهای بالای جاده‌ای در استان و شرایط جوی استان موجب می‌شود آمار تصادفات خصوصاً واژگونی ۱۷ درصد افزایش یافته و عمده این تصادفات به دلیل واژگونی و ناشی از رفتار راننده‌ها است .




مطالب مرتبط

با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است ؛ لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نمین گفت : حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در یک‌ ماهه گذشته از شهرستان نمین ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هریس از احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی و آسفالت ریزی آن در سال ۱۴۰۲ خبر داد ...

|

در حال حاضر در چند نقطه از آزادراه از جمله محدوده پایانه شهید کلانتری ، گلشهر ، پل حصارک این عملیات به طول یک و نیم کیلومتر اجرا شده که تلاش خواهیم کرد تا محدوده‌های پل فردیس ، پل هشتگرد و عوارضی قدیم حصارک را با نصب حفاظ میانی ایمن سازی کنیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تکاب از نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشدار دهنده جاده‌ای در کلیه محورهای اصلی ...

|